به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، شبکه دوم چند سالی بود که در رقابت سنگین میان شبکههای داخلی تلویزیون و آن ور آبیها تقریبا به حاشیه رفته و از یک شبکه اصلی به شبکهای حاشیهای و کم سر و صدا تبدیل شده بود.
در سال ۱۴۰۲ ولی خبرها از شبکه دو بیشتر شد و تغییر در رنگ و لعابش نشان از خیز شبکه خیابان الوند برای بازپسگیری جایگاه نوستالژیکش داشت تا اینکه در انتهای سال این ماجرا خیلی برجستهتر شد.
برنامه «شب عیدی» با پروداکشن سنگین، دکور خوشرنگ و لعاب و سنگین و تنوع مهمانان در رستههای مختلف فرهنگی و هنری و طرح مباحث چالشی و کنار زدن خط قرمزها و صحبت درباره هنرمندان مطلوب مخاطبان، توانست کاری کند که شبکه دو را در قامت یک حریف برای رقبای قدرتمند دیگرش تبدیل کند.
نکته جالبی که بهنظر میرسید نقطه تمایز شبکه دوم در شبهای آخر سالش بود ریسک کردن بر روی آوردن چهرههای مختلف فرهنگی و هنری بود که علیرغم چهره بودن با تعاریف مرسوم از سلبریتی و حاشیههایش فاصله داشتند و از قضا این فرمول جواب هم داد به خصوص که در طراحی سوالات و گپ و گفت سعی شد کلیشه ها کنار رود و مباحث تازه، طرح گردد.
باید در ادامه دید «شب عیدی» یک اتفاق در شبکه دوم بود یا روندی جدید برای بازپسگیری جایگاه سابق این شبکه است؟