• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

جمع‌آوری بیش از ۷۳ میلیارد صدقه در آذربایجان‌غربی 

  • کد خبر : 33014
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
جمع‌آوری بیش از ۷۳ میلیارد صدقه در آذربایجان‌غربی 
در نیمه نخست سال جاری، مردم نوع دوست و خیر آذربایجان غربی بیش از ۷۳ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند.

رضا مهرافروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ” ره ” آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، مردم نوع دوست و خیر استان مبلغ ۷۳ میلیارد و ۸۸۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۴۷ ریال صدقه پرداخت کردند.

مهرافروز افزود: در سال گذشته نیز در مدت مشابه، مردم آذربایجان‌غربی مبلغ ۶۴ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۸۰ ریال صدقه پرداخت کرده‌ بودند.

او اظهار کرد: درآمد نقدی صدقات در کمیته امداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به تعداد صندوق صدقات در سطح استان اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱۹ هزار و ۳۴۱ عدد صندوق کوچک، تعداد دو هزار و ۶۸۲ صندوق در معابر بزرگ و پنج هزار و ۱۸۱ صندوق در معابر کوچک استان وجود دارد.

مهرافروز ضمن تقدیر از نیات خیر و خداپسندانه مردم هم استانی، در خصوص نحوه هزینه‌کرد صدقات توسط کمیته امداد بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های کمیته امداد صددرصد درآمد صدقات صرف محرومین و نیازمندان در همان منطقه جغرافیایی در زمینه تأمین مسکن، جهیزیه، کمک‌معیشت، کمک به بیماران صعب‌العلاج و هزینه تحصیلی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان مورد حمایت و معیشت و رفع سو تغذیه کودکان نیازمند هزینه می‌شود.

مهرافروز به‌ضرورت ساماندهی صندوق‌های صدقات معابر اشاره کرد و گفت: ترویج پرداخت صدقات الکترونیکی، پیامکی، اینترنتی و کارت‌های اعتباری در اولویت کاری کمیته امداد قرار دارد زیرا پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از روش سنتی است؛ اما در استان ما استقبال چندانی از پرداخت صدقات الکترونیکی نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.