• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

جهش سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی

  • کد خبر : 60175
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
جهش سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی
معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال، سرمایه‌گذاری ۱۷ هزارمیلیاردریالی در صنعت استان انجام شده و ۶۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده است. این میزان صدور پروانه‌ها نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، احسان جوی  با اشاره به اهمیت و جایگاه جذب سرمایه‌گذار در بخش صنعت آذربایجان غربی اظهار کرد: تلاش‌های مستمر در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و حمایت از سرمایه‌گذاران موجود، به بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: همکاری نزدیک با بانک‌ها و نهادهای مالی، ارائه تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی به واحدهای صنعتی و تولیدی، و تسریع در فرایند صدور مجوزها از جمله اقدامات مهمی است که در این راستا انجام می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال، سرمایه‌گذاری ۱۷ هزارمیلیاردریالی در صنعت استان انجام شده و ۶۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده است. این میزان صدور پروانه‌ها نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

جوی افزود: طی این مدت، ۶۶ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی جدید صادر شده که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحدها بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: این واحدهای صنعتی جدید با ورود به چرخه تولید، اشتغال مستقیم برای سه‌هزار و ۲۰۶ نفر در استان فراهم کرده‌اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۲ درصدی در زمینه اشتغال مشاهده می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در چهار ماه گذشته، ۲۸۹ جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحدها، بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شود. همچنین، با بهره‌برداری از این واحدها، انتظار می‌رود زمینه اشتغال مستقیم برای ۹۵۰۵ نفر فراهم گردد.

جوی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۹ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند که برای فعال‌سازی این واحدها، بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است. این واحدهای فعال زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۱۶۶۷ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی تأکید کرد: برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان، ۲۶۹۲ جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۱۸۱ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۷۶ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: تیم اقتصادی آذربایجان غربی به‌طور جدی برای احیای واحدهای راکد تمرکز کرده است. در چهار ماهه نخست سال جاری، ۶ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با شروع به کار مجدد این واحدها، اشتغال برای ۱۳۰ نفر ایجاد شده است.

جوی با اشاره به اهمیت احیای واحدهای راکد در بهبود وضعیت اقتصادی استان، تأکید کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای بازگرداندن واحدهای صنعتی غیرفعال به چرخه تولید در دستور کار قرار گرفته است. این اقدامات با هدف افزایش بهره‌وری، کاهش بیکاری و تقویت تولید داخلی صورت می‌گیرد و تأثیر مثبتی بر اقتصاد منطقه خواهد داشت.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به نقش حیاتی آموزش و ارتقاء مهارت‌های فنی نیروی کار، افزود: در کنار سرمایه‌گذاری‌های مالی، توجه به نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده نیز از اولویت‌های اصلی ماست. برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی برای کارگران و مدیران صنعتی، می‌تواند به افزایش کیفیت تولید و بهره‌وری کمک کند.

جوی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و همکاری بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند، شاهد رونق بیشتر صنعت در استان آذربایجان غربی باشیم.

گفتنی است این گزارش نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان استان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است. ادامه این روند می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های صنعتی، افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات منجر شود و در نهایت رفاه و توسعه بیشتر را برای مردم استان به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.