• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر:

حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و خاطرات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس وظیفه همگان است

  • کد خبر : 53321
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و خاطرات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس وظیفه همگان است
بوشهر_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها خاطرات ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس وظیفه همگان است.

گیتی آنلاین_ حمید حبیبی نیا در اولین نشست کمیته «ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت» اظهار داشت: وظیفه امروز همه، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی است.

رئیس کمیته ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت شهرستان بوشهر با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: عمل به وظایف امری مهم برای مسئولان جهت تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران است.

این مقام مسئول بیان داشت: صدور پیام نرم انقلاب اسلامی ایران موجب ایستادگی مردم منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی شده، لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل جدید تبیین کنیم و نباید با کارهای عادی اداری ادغام شود.

مشاور رئیس دانشگاه و مسئول امور هماهنگی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: جهاد یعنی یک حرکت جوشیده از اعتقاد و باور قلبی، ایمان و به‌کارگیری توانایی‌هاست و جهادگران نیز افرادی هستند که فعل نتوانستن برایشان معنی ندارد.

مهدی مرکبی با اشاره به اینکه نگاه معنوی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است و باید مدیران به این سمت حرکت کنند ادامه داد: یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت است که در پایداری آن نیز نقش دارد، لذا می‌طلبد برای بقای انقلاب این فرهنگ متعالی دنبال شود.

مشاور رئیس دانشگاه و مسئول امور هماهنگی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن بررسی عملکرد کمیته ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در سال ۱۴۰۲ و سه‌ماهه اول سال جاری، گفت: فعالیت‌های انجام شده در کمیته ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر شایسته تقدیر است.

مسئول امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: وظیفه همگان زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به‌ویژه در بین نسل جدید گسترش و نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام محمود عبدالهی افزود: تاکنون انقلاب اسلامی با شجاعت و ایستادگی دلیرمردان با بصیرتی چون سردار حاج قاسم سلیمانی به دنیا معرفی‌شده، شهادت این سردار بزرگ اسلام جریان ایثار و شهادت را در جامعه تقویت کرد، امروز این انقلاب امید ملت‌های آزاده و مسلمان و الگوی بسیاری از انقلاب‌ها و حرکت‌های آزادی‌خواهانه در منطقه است.

وی افزود: اینکه اکنون اسرائیل غاصب در مقابل یک گروه از رزمندگان مقاومت، ناتوان و مستأصل شده است، حاصل روحیه شهادت‌طلبی مردم غزه و فلسطین است زیرا از مرگ هراسی ندارند و این روحیه را از ملت بزرگ ایران الگو گرفته‌اند.

اولین نشست کمیته «ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت» در سال جاری با حضور مشاور رئیس دانشگاه و مسئول امور هماهنگی ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر و مسئول امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزار شد.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53321

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.