• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

آغاز عملیات تسطیح مقدماتی زمین مسکن ملی در شهر ایج استهبان افزایش ۲٫۵ برابری تحویل گندم به مراکز خرید دولتی کوار نمایش فیلم‌تئاتر «در انتظار گودو» در سینماتک خانه هنرمندان ایران ۱۷ فیلم برای کسب جوایز پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم MENA در هلند با هم رقابت می‌کنند نمایش موزیکال-عاشقانه «شلُ بِمُل» به صحنه برمی‌گردد   شش نمایش، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند خدمت جهادی زمان ومکان نمی شناسد|بازدیدنیمه شب سرپرست مخابرات کهگیلویه وبویراحمد از اجرای یک پروژه | در اجرای طرح های مخابراتی یکصد سال آینده پیش بینی شده است پنجره واحد مدیریت زمین تنها درگاه ارتباطی خدمات حوزه زمین و ساختمان ۵ هزار و ۷۸۸ نفر از خدمات بیمارستان کنگان در ایام نوروز ۱۴۰۳ بهره‌مند شده‌اند/ مدافعان سلامت استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند پیشرفته ترین دستگاهMRI ایران در خاش/ارائه خدمات تشخیصی به بیش از هزار نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت

1

حماسه‌های دیرینه، الهام‌بخش رشادت‌های نوین: رویداد “کودک و شاهنامه” پلی بین شاهنامه و دفاع مقدس

  • کد خبر : 44830
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
حماسه‌های دیرینه، الهام‌بخش رشادت‌های نوین: رویداد “کودک و شاهنامه” پلی بین شاهنامه و دفاع مقدس
معاون اداری و مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ رضوی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز رویداد کودک و شاهنامه، پیوند بین حماسه ملی شاهنامه و حماسه دفاع مقدس است. در این رویداد، دانش‌آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و ریشه‌های آن در فرهنگ و تاریخ ایران آشنا خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،احمد رضا افشاری، در حاشیه این رویداد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد برای دانش آموزان کلاس چهارم تا ششم طراحی شده است تا با حضور در آن، ضمن آشنایی با شاهنامه و فردوسی، با مفاهیمی همچون پهلوانی، رشادت، میهن‌دوستی و ظلم‌ستیزی آشنا شوند.
وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در این رویداد تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به قصه‌گویی داستان‌های شاهنامه، اجرای نمایش‌های حماسی، مسابقه نقالی، هم‌خوانی اشعار و سرودهای ملی، و کارگاه‌های هنری و ادبی با موضوعات مرتبط با شاهنامه اشاره کرد.

معاون اداری و مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این رویداد، پیوند بین حماسه ملی شاهنامه و حماسه دفاع مقدس است. در این رویداد، دانش‌آموزان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و ریشه‌های آن در فرهنگ و تاریخ ایران آشنا خواهند شد.
افشاری تصریح کرد: غرفه‌های هنری و ادبی با موضوعات مختلفی همچون اوریگامی، نقاشی، ساخت ماسک، داستان ادبی با موضوع “اگر رستم قهرمان ملی بودید چه می‌کردید؟” و ماز هفت خوان رستم در این رویداد برپا شده است.
وی اضافه کرد: آثار برتر غرفه ادبی در قالب یک نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

افشاری در ادامه افزود:هدف از برگزاری این رویداد، ترویج فرهنگ و هویت ایرانی، پرورش خلاقیت و مهارت‌های هنری و ادبی در کودکان، و ایجاد حس میهن‌دوستی و رشادت در آنها است.

وی گفت: شاهنامه و دفاع مقدس، دو حماسه بزرگ در تاریخ ایران هستند که هر کدام درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای نسل آینده دارند.
آشنایی کودکان با این دو حماسه، به آنها کمک می‌کند تا با هویت و فرهنگ خود آشنا شوند و در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان، مقاوم‌تر باشند.

معاون اداری و مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیان کرد: آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، حس میهن‌دوستی و ایثار را در کودکان تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44830

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.