• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

«خاتون» ها پشت صحنه زندگی شهدای مدافع حرم هستند

  • کد خبر : 28672
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
«خاتون» ها پشت صحنه زندگی شهدای مدافع حرم هستند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امثال ام البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) «خاتون» ها پشت صحنه زندگی شهدای مدافع حرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در آئین نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان»  اظهار کرد: برای انتخاب نام برای کتابخانه «شهدای مدافع حرم» ابتدا نام های شایسته و در خوری اعلام شد اما  در نهایت تصمیم بر آن شد تا در راستای احترام و ادای دین به همه شهدای مدافع حرم، نام «شهدای مدافع حرم» برای این کتابخانه انتخاب شود.

وی خطاب به ام البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) تصریح کرد: شما پرچمدار راه ابو حامد هستید. «خاتون» ها پشت صحنه زندگی شهدای مدافع حرم است. امروز پیرامون شهدای مدافع حرم صحبت می کنیم و این کتاب به توضیح پشت صحنه این نبرد و حضور می‌پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ساخت سریال «بچه زرنگ»، ابراز کرد: قلم قوی مریم قربان‌زاده، نویسنده کتاب در اثرگذاری و شیوایی این سریال به ویژه در بخش شهید علیرضا توسلی بی‌تاثیر نبوده است. نگاه موجود در این کتاب و سریال «بچه زرنگ» از دید همسر شهید و بیان مظلومیت این شهید بزرگوار است.

علی اکبر سبزیان افزود: مدافعین حرم قطعا از دو گروه تشکیل شده اند. گروه اول مجاهدین و مدافعین هستند و گروه دوم همسران مدافعین و ام البنین‌های حسینی هستند که همیشه در کنار مدافعین و ابوحامدها بوده‌اند، بدون شک اگر آنان نبودند ابوحامدها نیز در جبهه‌های دفاع از حرمین نمی‌درخشیند.

وی ضمن معرفی کتاب «خاتون و قوماندان» اثر مریم قربان‌زاده، تصریح کرد: همانگونه که در تقریظ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد این کتاب آمده است، «خاتون و قوماندان» می‌تواند الگوی صبر، رضایتمندی و نشاط زندگی مومنانه باشد. اگر به دنبال روزنه امید و نشاط هستید، «خاتونِ» این کتاب نمونه شکرگزاری، صبر و تاب آوری در برابر مشکلات است. کم نیستند از این الگوها که می‌توان به سادگی از آنان نام برد و استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: کاری که به واسطه ساعتها تدریس در حوزه صبر و تاب‌اوری به دنبال آن هستیم را می‌توان با خواندن یک بار این کتاب انجام داد. امروز می‌توان شبکه مسائل، راه مقابله و مدیریت سختیها را به راحتی در این کتاب پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش امام راحل(ره) در پرورش نسل انقلابی و اسلامی، افزود: بلندای نام امام راحل(ره) است که ابوحامد را می‌سازد؛ چرا که شهید علیرضا توسلی ارادتی خاص به ایشان داشته‌اند. این تاثیرپذیری به اندازه‌ای بوده است که شهید با الگوپذیری از نامه امام(ره) به همسرشان، دست به نگارش نامه‌ای عاشقانه و عارفانه به خاتون خود زد. نامه ابوحامد به همسرش نشان از عطوف و مهربانی فردی مجاهد و مبارز دارد که در جبهه‌های جنگ، مردانه ایستاده در حالیکه در مقابل همسر خاشع و فروتن است.

آئین نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همسر شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28672

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.