• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

خانواده اولین پله ایجاد عرق ملی است

  • کد خبر : 20915
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
خانواده اولین پله ایجاد عرق ملی است
 معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی  گفت: عرق ملی  ابتدا در خانواده سپس در محله، شهر و در نهایت کشور ایجاد می شود از واجب ترین کارها این است که همه مسئولان به عنوان ، خادمین مردم تلاش کنند  شرایطی برای شادابی و نشاط شهر فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی سیدمحمد پولادگر، شب گذشته در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ورزشی رمضان با بیان اینکه آمار مسابقات جشنواره ورزشی رمضان مرا به وجد وا داشت، اظهارکرد: ایجاد نشاط در جامعه و اعتماد به نفس و بالابردن ع‍رق منطقه‌ای یکی از مهمترین مسؤلیت‌های اجتماعی شهرداری ها است.

وی نداشتن عرق ملی  علت مهاجرت ورزشکاران عنوان و اضافه کرد: عرق ملی  ابتدا در خانواده سپس در محله، شهر و در نهایت کشور ایجاد می شود از واجب ترین کارها این است که همه مسئولان به عنوان ، خادمین مردم تلاش کنند  شرایطی برای شادابی و نشاط شهر فراهم کنند.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه  تحرک درجامعه کاهش یافته باید فرهنگ ورزش کردن ترویج داده شود افزود: باید قانونی برای درنظر گرفتن فضایی ورزشی در مجتمع‌ها  ایجاد شود.

پولادگر تصریح کرد: این قول را از شهردار مشهد گرفته‌ایم تا در حوزه ورزش قهرمانی در لیگ های برتر و حرفه‌ای تیم مطرح داشته باشد.

ایجاد سازمان ورزش در شهرداری مشهد ضروری است

در ادامه نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای شهر روی  ورزش جوانان و نوجوان تاکید ویژه دارد، اظهار کرد: شورای شهر ، کمیسیون ویژه‌ای برای ورزش و جوانان  تشکی شد که عمل کرد خوبی در زمینه نشاط و شادابی و ورزش نوجوانان و جوانان  داشته است

موسی‌الرضا حاجی‌بگلوبا بیان اینکه فعالیتهای ورزشی مشهد بیشتر از بعضی استان‌ها اس ادامه داد: نیاز است سازمان ورزش در شهرداری داشته باشیم تا نشاط در شهر افزایش یابد.

وی بیان کرد: حضور هفت هزار و ۵۰۰ ورزشکار  در دومین جام رمضان پیام بزرگی است، هرچند در حوزه قهرمانی هنوز خود را آماده نکرده ایم اما انجام می‌شود.

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مدیریت شهری و شهردار همه نوع حمایتی از ورزش محلی قهرمانی که نیاز باشد انجام می دهیم

حاجی‌بگلو  با بیان اینکه نقش اداره کل ورزش و جوانان استان و مشهد کمرنگ است بیان کرد: با توجه به این مسئله از وزیر ورزش درخواست دارم تکلیف ورزش استان مشخص کند ما آمادگی داریم در تمامی رشته‌های قهرمانی وارد شده و هزینه کنیم زیرا این هزینه ها سرمایه گذاری است

افزایش ۴۰ درصدی سرانه ورزشی در سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای شهردر این مراسم  حضور ۷هزار ۵۰۰ ورزشکار در جشنواره ورزشی رمضان، اظهار کرد: افزایش رشته ها در دومین سال این جشنواره نشان از پختی شورای ششم دارد ما به دنبال این هستیم تا  ورزش های پایه، پیشکسوتان و بانوان بیشتر توجه شود.

سیدحسین علوی‌مقدم به بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی  امسال برای زیرساخت حوزه عمرانی ورزش  اشاره و بیان کرد:: قبلا شهرداری ۴۵ مجموعه ورزشی، ۵۵ چمن مصنوعی و یک مجموعه آبی داشت که با همت شورا و هماهنگی فرمانداری از سال ۱۴۰۰ دو مجموعه ورزشی و ۲۵ زمین چمن مصنوعی ایجاد شد و با بودجه امسال عملا ۴۰ درصد سرانه ورزشی در شهر مشهد افزوده و معادل ۲۳ مجموعه ورزشی جدید به ظرفیت ورزشی شهر افزوده می‌شود.

وی ۸ پهنه استعدادیابی در رشته های مختلف در جهت کار تربیتی انجام شده ، گفت: زمانی در کار تربیتی موفق خواهیم شد که این کار تبدیل به یک کار هویتی شود امیدواریم با هماهنگی مسؤلین استان ورزش به روزهای اوج خود برسد و در حوزه تیم داری کار ویژه انجام شود.

ورزش خراسان و مشهد آسیب دیده است

شهردار مشهد با بیان اینکه قانونی برای مکلف کردن شهرداری ها در حوزه ورزش  وجود ندارد ادامه داد: با این وجود وظیفه خود می‌دانیم در حوزه تربیت بدنی و ورزش فعالیت ویژه داشته باشیم به ویژه حمایت شورای شهر را همراه داریم که مشتاق تر از مدیریت شهری در این زمینه فعالیت می‌کنند.

محمدرضا قلندرشریف ایجاد حال خوب برای شهروندان را یکی از وظایف شهرداری عنوان و بیان کرد: مسلما این حال خوب در تن و جسم سالم بهتر بروز می‌کند.

وی بیان کرد: حمایت از ورزشکاران و ورزش همگانی را تکلیف خود می دانیم در عین حال که گوش چشمی هم به ورزش قهرمانی داریم و در صورتی که مجوزه های لازم در حوزه ورزش قهرمانی داده شود به  با برنامه وارد این حوزه خواهم شد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ورزش خراسان وضعیت خوبی داشت ، عنوان کرد: اما درحال حاضر دچار آسیب شده، ما در حوزه‌های مختلف ورزشی تیم ها و قهرمانان خوبی داشتیم اما حالا باید با ذره بین در تیم ملی به دنبال مشهدی‌ها و خراسانی‌ها باشیم.

قلندرشریف با اشاره به اینکه  توجه به ویژه در ورزش پایه یک تکلیف است  تاکید کرد: در حوزه ورزش پایه تکلیف بیشتر است همچنین در ورزش همگانی به صورت عام وارد خواهیم شد؛ امسال اتفاق خوبی شکل گرفت و در نوع خود بی‌نظیر بود جشنواره‌ای در ۱۶ رشته، ۵۵۰ تیم و ۷۵۰۰ ورزشکار برگزار شد، انشالله در سال های آینده پررنگ تر و قوی تر برگزار خواهد

وی در پایان از پولادگر (معاون توسعه وزیر ورزش) درخواست کرد تا توجه بیشتری به ورزش خراسان و مشهد داشته باشند،

قلندر شریف با بیان اینکه ما نیز همراه و همدل شما خواهیم بود، گفت: در خراسان باید دو تیم فوتبال سطح یک، تیم کشتی و حداقل دو الی سه نفر در تیم ملی داشته باشیم.

عملکرد قابل قبول شهرداری مشهد در حوزه ورزش

محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در این سخنرانی هم صدای :امروز ما بیشتر از هرچیزی برای قوی شدن، نیازمند جامعه ای سالم همراه با نشاط هستیم و آنچه ما را پر نشاط می‌کند، ورزش و رقابت‌های ورزشی است.

وی عنوان کرد: نشاط شامل هدایت انرژی جوانان و نوجوان بوده که امروز در جامعه نسبت به آن غفلت شده است. این وظیفه به وزارت ورزش و جوانان محول شده است.

داوری تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شهر مشهد حال ورزش خوب نیست. به شورا و شهرداری مشهد تبریک عرض می‌کنم زیرا این عرصه را جدی گرفتند.

فرماندار مشهدخاطرنشان کرد: ما کوتاهی کردیم اما شهرداری و شورای شهر مشهد جبران کرد آنچه اهمیت دارد این است که در سال ۱۴۰۲ در شهر مشهد با کمک همه دستگاه‌های متولی، اقدام ویژه‌ای برای ورزش جوانان و نوجوان در هر محله و منطقه انجام شود.

حضور۷۵۰۰ ورزشکار در دومین دوره جشنواره ورزشی رمضان

حسین باغگلی،معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از حضور۷۵۰۰ ورزشکار در دومین دوره جشنواره ورزشی رمضان خبر داد و اظهارداشت: تلاش می‌کنیم از حوزه های عمومی همچون مدارس و مساجد بیشتر استفاده کنیم تا ورزش عمومی توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان همه ساله به فعالیت‌های ورزشی توجه ویژه شده و امسال با توسعه در حوزه های ورزشی، هفت هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۶ رشته شرکت کردند.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: امیدواریم با فضایی که در شهر مشهد در حوزه ورزشی ایجاد شده، ضمن افزایش نشاط و شادابی، پویایی در شهر نیز ایجاد شود.

باغگلی گفت: در رویکرد جدید تلاش کردیم فرهنگ و ورزش پیوند داشته و توام با یکدیگر فعالیت کنند.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان مخاطب کلیدی و توانیابان مورد توجه ویژه ما هستند زیرا همه شهروندان باید از خدمات ورزشی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20915

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.