• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

اخبار ویژه

0

خانواده سنگ بنای افراد و جامعه سالم است

  • کد خبر : 48487
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۳۷
خانواده سنگ بنای افراد و جامعه سالم است
بوشهر_ مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان موفقیت افراد بستگی زیادی به نحوه رشد و تربیت آن‌ها در کانون مقدس خانواده دارد.

گیتی آنلاین_ دکتر فاطمه اکبری زاده میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در واحدهای بزرگِ اجتماعی ایفا می‌کنند بستگی زیادی به نحوه رشد و تربیت و شکوفایی استعدادهای آن‌ها در کانون مقدس خانواده دارد.

وی بابیان اینکه خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود. افزود: خانواده یک‌نهاد مهم و محوری در تمامی جوامع است و به‌عنوان هسته اولیه سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌آید.

این مسئول بهداشتی تأکید کرد: همواره آن ملت‌هایی موفق هستند که روی خانواده و روابط افراد در خانواده از جمله روابط والدین و فرزندان، روابط همسران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه خانواده باید بر اساس بنیان مستحکم و اصول صحیح شکل افزود: یکی از این اصول وفاداری است؛ بر این اساس افراد خانواده منسجم و پایدار نسبت به یکدیگر وفاداری دارند. این اصل را هدف خود می‌دانند و همدیگر را به وفادار بودن به خانواده تشویق می‌کنند.

دکتر اکبری زاده ابراز رضایتمندی و شادی در خانواده بسیار اصولی دانست و گفت: افراد خانواده منسجم و پایدار خشنودی خود را از کانون گرم خانواده ابراز می‌کنند. آن‌ها در صورت رضایت‌مندی از خانواده خود حتماً آن را بیان می‌کنند و این از مهم‌ترین خصوصیات خانواده مستحکم و پایدار است.

اعضای یک خانواده خودشان را در جزیره خود حبس نمی‌کنند

این کارشناس حوزه سلامت روان یکی دیگر از اصول خانواده را برای همدیگر وقت گذاشتن دانست و گفت: اعضای خانواده ارتباطات خوبی با هم دارند. اگر هم اختلافی بین اعضا خانواده باشد با رویکرد مسئله مدار، مشکل و اختلاف را حل‌وفصل می‌کنند.

وی بر سبک زندگی سالم تأکید کرد و افزود: خانواده‌هایی که تغذیه سالم دارند، سرزنده و شاداب هستند. همچنین ورزش می‌تواند به بهبود وضع خانواده و کاهش استرس در آنان کمک کند و می‌پذیرند که انسان‌ها جایزالخطا هستند و هرکسی ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ بنابراین می‌توانند از اشتباهات همدیگر بگذرند و بخشش داشته باشند.

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: اعضای یک خانواده می‌پذیرند که انسان‌ها جایزالخطا هستند و هرکسی ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ بنابراین می‌توانند از اشتباهات همدیگر بگذرند و بخشش داشته باشند.

دکتر اکبری زاده بابیان اینکه اعضای یک خانواده خودشان را در جزیره خود حبس نمی‌کنند خاطرنشان کرد: آن‌ها منسجم از حمایت اجتماعی برخوردار هستند؛ بلکه با دوستان و فامیل و آشنایان رفت‌وآمد دارند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=48487

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.