• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

خدمت‌رسانی بی‌وقفه به زائران در نوروز و رمضان ۱۴۰۳: تجربه‌ای موفق در مشهد

  • کد خبر : 47887
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
خدمت‌رسانی بی‌وقفه به زائران در نوروز و رمضان ۱۴۰۳: تجربه‌ای موفق در مشهد
فرماندار مشهد گفت: امسال در ایام نوروز که بهار طبیعت و قرآن تقارن پیدا کرده بودند برای میزبانی از زائران بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل شدیم و افتخار میزبانی مناسب از زائران امام هشتم(ع) را به دست آوردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محسن داوری، فرماندار مشهد در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد که در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ۱۴۰۰ در مشهد، اظهار کرد: امسال در این رویداد بزرگ، شاهد خدمت‌رسانی بهتر به زائران امام هشتم(ع) نسبت به سال‌های گذشته بودیم و افتخار میزبانی از این عزیزان را به دست آوردیم.

 

وی با بیان اینکه قبل از سال ۱۴۰۰، ستاد خدمت‌رسانی به زائران به صورت مقطعی فعالیت می‌کرد، ادامه داد: در راستای میزبانی شایسته از زائران رضوی، قرارگاه عملیاتی خدمات به زائر از سال ۱۴۰۰ در مشهد راه‌اندازی شد. پس از راه‌اندازی این قرارگاه، به دستور استاندار، خدمت‌رسانی به زائران در طول سال تداوم دارد و در ایام پیک، فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی افزایش می‌یابد.

 

فرماندار مشهد تصریح کرد: قبل از تشکیل این قرارگاه، اگر مشکلی برای زائران پیش می‌آمد، آنها به دنبال ما می‌گشتند، اما امروز این افتخار نصیب ما شده که در خدمت زائران باشیم تا با آرامش خاطر از زیارت معنوی خود بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری پارکینگ ۱۵۰۰ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار

شهردار مشهد در ادامه این مراسم گفت: برگزاری جلسات استقبال از بهار در شهرداری مشهد از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و در این راستا، ۲۳۰ ردیف خدمتی در ۶ حوزه برای شهرداری تعریف شد.

 

محمدرضا قلندر شریف، با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها حمل‌ونقل، پارکینگ و ترافیک است، افزود: تمام پارکینگ‌های سطح شهر برای این ایام به‌روزرسانی و آماده شدند. در محدوده پیرامونی حرم حدود ۳ هزار جای پارک ثابت وجود دارد که در ایام نوروز ۶ هزار جای پارک موقت نیز فراهم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ طبقاتی ۱۵۰۰ واحدی میدان شهدا در خیابان توحید تا پایان بهار به بهره‌برداری خواهد رسید و در فصل تابستان آماده خواهد شد.

کاهش ۱۵ درصدی تلفات و ۲۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در ادامه این مراسم با بیان اینکه امسال پس از ۳۰ سال، در طرح نوروز شاهد تقارن دو بهار طبیعت و قرآن بودیم، اظهار کرد: تدابیر بسیاری برای طرح استقبال از بهار اندیشیده شد و این طرح یکی از منظم‌ترین طرح‌هایی بود که امسال اجرا شد.

 

جعفر شهامت با اشاره به آمار سفرهای ریلی، هوایی و جاده‌ای خراسان رضوی در مقایسه با آمار سایر استان‌ها، عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی، رتبه اول، در حوزه حمل‌ونقل هوایی رتبه دوم در سفرهای داخلی و خارجی و در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش‌های مرتبط فعالیت داشتند، گفت: با تردد بیش از ۲۵ میلیون و ۸۲۴ هزار خودرو شخصی، شاهد رشد ۲ درصدی سفر در سطح استان بوده‌ایم. علی‌رغم این رشد، ۱۵ درصد کاهش در تلفات و ۲۶ درصد کاهش در تصادفات جاده‌ای در سال جاری داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: در حوزه مدیریت راهبری، بیش از ۳۷ هزار و ۱۷۲ تماس مردمی برقرار شد و ۱۰ درصد آن توسط اپراتور به صورت شبانه‌روزی پاسخ داده شد.

 

شهامت با بیان اینکه ۸۵ درصد سفرها در حوزه خدمات جاده‌ای با خودرو شخصی انجام شده است، اظهار کرد: اگر اتوبوس را به این آمار اضافه کنیم، حدود ۹۲ درصد سفرها از طریق جاده‌ای انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس آمار بالای تردد جاده‌ای و اهمیت ویژه این حوزه، طی این ایام بیش از ۵۹۴ بازدید توسط ۲۷ تیم نظارتی به شکل استانی صورت گرفت و ۴۱ مورد تذکر داده شد. علاوه بر آن، ۳۱ ایستگاه خدمت‌رسان در جاده‌ها به زائران خدمات ارائه می‌کردند.

 امسال ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شد

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: تمام دست‌اندرکاران در قرارگاه خدمات سفر استان تلاش کردند تا نوروزی ایمن برای زائران فراهم شود.

هادی امیدوار با اشاره به مسیرهای منتهی به حرم امام رضا(ع) عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل و نقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند، لذا مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار آسانی نیست. کنترل این تعداد زائر با عنایت امام رضا(ع) میسر شد.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز جرائم به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت، ادامه داد: ۵ میلیون زائر همزمان با شب‌های قدر در خیابان‌های منتهی به حرم مدیریت شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی ما از سفرهای نوروزی امسال این بود که با کاهش روبه‌رو خواهیم بود، اما سفرها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47887

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.