• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

خدمت در چایخانه‌ها مصداق بارز مشارکت مردم در حرم مطهر است

  • کد خبر : 45866
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
خدمت در چایخانه‌ها مصداق بارز مشارکت مردم در حرم مطهر است
رضا خوراکیان در نشست خبری اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان و عید نوروز و ارائه گزارش عملکرد آستان قدس رضوی که صبح امروز ۲۶ اسفندماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، به پروژه های در دست اقدام و انجام شده حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، رضا خوراکیان در نشست خبری اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان و عید نوروز و ارائه گزارش عملکرد آستان قدس رضوی که صبح امروز ۲۶ اسفندماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، به پروژه های در دست اقدام و انجام شده حرم مطهر رضوی اشاره کرد.
آغاز عملیات احداث رواق امیرالمومنین(ع) 
وی عملیات احداث رواق امیرالمومنین(ع) را یکی از پروژه های مهم در دست انجام آستان قدس رضوی ذکر کرد و گفت: در رواق امیرالمومنین(ع) ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر زیر بنای مسقف و روباز پیش‌بینی شده است که ساخت این رواق در صحن جهموری اسلامی حرم مطهر انجام می‌شود و یکی از ویژگی های آن امکان ایجاد زیارت از منظر جدید و روی بام برای نخستین بار است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: چنانکه در ساخت این رواق، هزار و ۹۰۰ متر فضای زیارتی از روی بام خواهد بود که امکان تماشای نزدیک گنبد حرم مطهر و گنبد مسجد گوهرشاد نیز فراهم می‌شود.
پروژه موزه و پارکینگ در ضلع قبله
خوراکیان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های بسیار حساس و زمان‌بر طرح رواق زیر سطحی شیخ بهایی حرم مطهر است، همچنین پروژه موزه و پارکینگ در ضلع قبله صحن پیامبر اعظم(ص) با همکاری و مشارکت مدیریت شهری در دست انجام است که از دیگر پروژه های عمرانی حرم مطهر رضوی بشمار می‌رود.
وی با اشاره به رویکردهای جدید محتوایی برنامه‌های حرم مطهر رضوی افزود: آستان قدس رضوی بزرگترین سازمان مردم نهاد در کشور است از همین رو مشارکت دهی مردم در اجرای برنامه ها از اولویتهای این آستان به‌شمار می‌رود.
خدمت در چایخانه‌ها مصداق بارز مشارکت مردم در حرم مطهر است
خوراکیان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در خدمات حرم مطهر رضوی گفت:  نحوه مشارکت به این صورت است که مردم در اجرای برنامه‌ها به شکل افتخاری خدمت می‌کنند اما آستان قدس رضوی به این میزان مشارکت بسنده نکرده و به دنبال آن است که حوزه‌های خدمت مشارکت مردم در قالب مشارکت های فردی و گروهی و بهره‌مندی از فرهیختگان خوش ذوق دنبال شود.
خوراکیان خدمت در چایخانه‌های مستقر در صحن و سرای ملکوتی امام رضا(ع) را نمونه ای از خدمت مشارکتی مردم در حرم مطهر رضوی ذکر کرد و گفت: هیئات مذهبی، تشکلها، کانونها و ..‌‌. از  اقصی نقاط کشور برای خدمت در چایخانه حضرت ثبت نام می‌کنند تا خدمات لازم  را در چهارچوبهای معین شده به زائران ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم حرم مطهر رضوی و زیارت را به فرصت تعالی و بینش دینی و تعمیق باورها و اعتقادات در قلوب زائران تبدیل کنیم و در همین راستا مجموعه ای از برنامه‌های متنوعی طراحی شده است.
برپایی جشن تکلیف ویژه یک هزار دختر تازه مکلف 
مدیر عالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۲، روزانه برای هزار نفر از دختران تازه مکلف جشن تکلیف برگزار کردیم که بیشتر به مبانی عفاف و حجاب اشاره و پرداخته شد.
خوراکیان گفت: در عرصه‌های فرهنگی نیز با ایجاد خادمین علمی و فرهنگی ظرفیت خوبی از دانشمندان و  فضلا را گرداگرد یک دیگر جمع کردیم تا حرم مطهر رضوی را به جامعه بشناسانیم و بهترین برنامه های مناسبتی را در اعیاد، شهادت‌ها و سایر مناسبتهای ملی برگزار کنیم.
خوراکیان اضافه کرد: تلاش شده که از ظرفیت مردمی نهایت استفاده و بهره را ببریم که در همین راستا گل‌آرایی حرم با مشارکت مردم از اقصی نقاط کشور و کاملا رایگان در مناسبت ها و اعیاد مختلف انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45866

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.