• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

خطبه غدیر نیاز جامعه امروز/ بسیاری فرهیختگان ما هم خطبه غدیر را نخواندند

  • کد خبر : 23848
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
خطبه غدیر نیاز جامعه امروز/ بسیاری فرهیختگان ما هم خطبه غدیر را نخواندند
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیرگفت: با وجودی که خطبه غدیر نیاز جامعه امروز است اما بسیاری از فرهیختگان ما این خطبه را مطالعه نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی، حسین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مجتمع سیتی استار برگزار شد، با بیان اینکه ما هم همکار اصحاب رسانه هستیم،اظهار کرد: پیام غدیر تنها خبری است که ما مخابره می کنیم.

وی ادامه داد: وقتی یک شخصیت مهمی آخرین سخنش را بازگو می کنند آخرین سخن برایشان مهم و ارزشمند است و اکثر مردم مشتاق اند بداند آن فرد مهم در آخرین سخنانش چه بوده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر با اشاره به اینکه پیامبر بزرگ اسلام که اشرف مخلوقات عالم است، بیان کرد: این فرد مهم در آخرین سفرش درمیان ۱۲۰ هزار نفر سخنرانی می کند و مهم ترین پیامش را برای جهانیان یادگار می‌گذارد اما چقدر مردم مشتاق شنیدن و فهمیدن این پیام هستند؟

فلاح با طرح این سوال که چند بار تا کنون خطبه غدیر را خوانده ایم، افزود: هرساله در این ایام کوچه خیابان به نشانه جشن این روز بزرگ آذین بندی می شود و این عید بزرگ تکریم می شود اما حتی در این جشن یکبار خطبه غدیر خوانده نمی شود.

وی بابیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را به خواندن این خطبه ترغیب اضافه کرد: اگر این خطبه خواند شود و بدان عمل کنیم دیگر مشکلی در جامعه نداریم چون تمام مسائل اسلام در این خطبه بیان شده است باید دانست اساس همه مشکلات ما از نخواندن خطبه غدیر است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر راس امر به معروف و نهی از منکر را خواندن خطبه غدیر دانست و گفت: اگر خطبه غدیر اجرا و محقق می‌شد، حکومت صالحه امام زمان(عج) در زمان حضرت علی (ع) بوجود می‌آمد.

فلاح به انتشار ۲۰ هزار جلد خطبه غدیر و توزیع آن بین مردم اشاره کرد و بیان کرد: به مناسبت عید غدیر مسابقه خطبه غدیر را با ۳۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی و غیر نقدی برگزار برنامه ریزی کرده ایم.

وی عنوان کرد: امسال ۱۹ برنامه در سطح استان  برگزار می شود که این ۱۹برنامه بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان  برای آن پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر تصریح کرد: امسال شش طرح به صورت مشارکتی اجرا می شود که از جمله مسابقه خطبه غدیر که با همکاری ستاد فرامین امام و شهرداری مشهد برگزار می شود.

فلاح اضافه کرد: طراحی تابلوهای شهری که با همکاری شهرداری مشهد و جشن خیابانی همکاری دارالقرآن محمدی واقع در خیابلان حر عاملی برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی ۶۰ ایستگاه صلواتی با مشارکت و مردم و اطعام بیش از چهل هزار پرس با همیاری خیریه قاسم بن الحسن(ع) از دیگر برنامه های مشارکتی این مجمع است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری مجمع نکوداشت غدیر با بیان اینکه امسال پروژه های برای قشر فریختگان برنامه ریزی کرده ایم، گفت: حضور در ۳۰ جلسه قرآنی، دعوت از ۱۰۰ پزشک برای تبلیغ پیام غدیر به مراجعین خود، برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، برگزاری جشن استقبال از غدیر برای فعالان غدیری، جشن دانشجویی، اجرای تئاتر ویژه بانوان، از جمله برنامه های است که برای فرهیختگان امسال برنامه ریزی کرده ایم.

فلاح بیان کرد: امسال یک سری برنامه ها خاص هم برنامه ریزی و پیش بینی کردایم از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن ویژه ناشنوایان، جشن مخصوص در کمپ معتادین متجاهر، تقدیر ویژه از پاکبانان و اهدای نشان خادم غدیر به آنها و جشن غدیر برای کودکان، پروژه‌های خاص امسال است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.