• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

جلسه رئیس هیأت انجمن های ورزشهای رزمی استان فارس و دبیر یونگ مودو ایران با رئیس و بنیانگذار یونگ مودو ایران/ یونگ مودو ایران بدنبال میزبانی مسابقات آسیایی  دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی: حمایت از خانواده اولویت دولت سیزدهم است باستان شناس ماجراجو به فیلم‌نت می‌آید مدیرکل پست استان کردستان منصوب شد تداوم پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۲ ائتلاف همدلی پیروز انتخابات نظام مهندسی کشاورزی فارس شد ایمن سازی آتش بُرهای منطقه ارژن با همکاری اداره راهداری  ماجرای ۱۱ متخلف شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان که بر صندلی هیئت مدیره تکیه زدند!/ چرا اداره تعاون حکم به تأیید این ۱۱ متخلف داد؟ صدور احکام تعزیری به ارزش بالغ بر ۲۰میلیارد ریال برای متخلفین بهداشتی در حوزه دامپزشکی دستگیری دو نفر متخلف محیط زیست شهرستان اقلید به جرم شکار و حمل سلاح  رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از توقیف سه دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهر یاسوج خبر داد مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت لامپ پارس شهاب (سهامی‌عام) مورخ۱۰/۸/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات شرکت لامپ پارس شهاب در حال برگزاری است .

4
گزارش ؛

دانشگاه اراک در میزبانی  سنگ تمام گذاشت / نماینده دانشگاه رازی  شگفتی ساز شد.

  • کد خبر : 28228
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۳۸
دانشگاه اراک در میزبانی  سنگ تمام گذاشت /  نماینده دانشگاه رازی  شگفتی ساز شد.
در روزهای گرم تابستان سال جاری شهر اراک میزبان یک رویداد مهم ملی بود. پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات وفناوری در دوبخش دختران و پسران،بطور همزمان در دانشگاه های صنعتی و اراک به نحو شایسته ای برگزارشد.

 

در روزهای گرم تابستان سال جاری شهر اراک میزبان یک رویداد مهم ملی بود.
پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات وفناوری در دوبخش دختران و پسران،بطور همزمان در دانشگاه های صنعتی و اراک به نحو شایسته ای برگزارشد.
مراسم افتتاحیه با حضور دکتر هاشم داداشپور معاون وزیر علوم و رئیس امور رفاهی دانشجویان کشور، دکترعلیدوست مدیر تربیت بدنی وزارت علوم ، استاندار اراک ، رئیس دانشگاه اراک وجمع کثیری از مدیران،سرپرستان،مربیان و دانشجویان دانشگاه های دولتی و…در  ورزشگاه  مجهز پنجم مرداد شهراراک برگزارگردید.
در مراسم افتتاحیه المپیادپسران،دکترعلیدوست و دکتر داداشپورسخنرانان ویژه مراسم بودند.
گروهای هنری، ورزش زورخانه ای، دفاع شخصی ونمایش هنرهای رزمی، برنامه های خودرا طبق برنامه اجراکردند.
درمتن این مراسم کیومرث پاشایی،ورزشکار ملی،با نمایش مهارت وتوانمندی منحصر به فرد خود،در زمان ۹۰ دقیقه با انجام ۲۲۳۰حرکت درازونشست، رکوردجدید و چشمگیری خلق کرد و شگفتی ساز شد،که با ایجادشورونشاط در بین دانشجویان،تحسین حاضرین در محل افتتاحیه را درپی داشت.
مجری سرشناس برنامه  وقتی تریبون را
در اختیار این ورزشکار  قرارداد،ضمن تقدیم این افتخار به جامعه دانشگاهی کشور وتشکرازخانواده،مربی و حامیان واقعی اش،از جمله دکتراحمدی رئیس  دانشگاه رازی وهیات رئیسه این دانشگاه،مدیران تربیت بدنی گذشته وحال وزارت علوم و رئیس سازمان امور رفاهی دانشجویان کشور،دو درخواست ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با بورسیه و اعزام به بازی های دانشگاهی جهان به میزبانی روسیه در شهریور ماه را مطرح کرد،که دانشجویان وحاضرین با تشویق همزمان این ورزشکار به نوعی خواستار توجه به درخواست های این ورزشکار شدند.
واماهفت آیتم هندپلو، آمادگی جسمانی ،
طناب زنی،دارت،دوچرخه سواری،فریزبی و
هفت سنگ رشته های ورزشی بودند،که دانشگاه های کشور دانشجویان خودرا برای شرکت اعزام کرده بودند،و دانشگاه های میزبان وتربیت بدنی صنعتی  ودانشگاه اراک بهترین  شرایط رابرای  برگزاری هرچه بهتر این رویداد آماده سازی کرده بودند.
دکترزهره وندیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه اراک یکی از مدیران تلاشگر این المپیادبودکه شبانه روز شرایط را مدیریت می کرد و تحت کنترل داشت.
محل اسکان ،ناوگان ایاب و ذهاب  وامور تغذیه از جمله مواردی هستند که در ایام برگزاری المپیادها دارای حساسیت خاص هستند،خوشبختانه در این زمینه ها هم ابراز رضایت اعضای تیم ها مشهود بود.
بعد از چند روز حضور و تلاش ورزشکاران در محل رقابت دانشجویان،نفرات و تیم های برتر مشخص شدند وبرای دریافت کاپ و احکام خود به مراسم اختتامیه دعوت شدند.
در آیین اختتامیه،اولین ورزشکاری که مورد تجلیل قرار گرفت، کیومرث پاشایی رکورددار ملی بود که با پرچم دانشگاه رازی تاریخ سازی کرد.
دکتر ذوالفقاری رئیس دانشگاه اراک،درروزاجرای این رویداد مهیج وچشمگیر، وعده جایزه ویژه به این ورزشکارتوانمند داده بود که در مراسم اختتامیه با اهدای سکه به ایشان،این وعده محقق شد.
در ادامه تیم های برگزیده جوایز ولوح های خودرا دریافت کردند .
سه دانشگاه فرهنگیان اراک،فنی حرفه ای آذربایجان شرقی وفرهنگیان کرمانشاه نیز بعنوان تیم های برگزیده  این دوره دربخش پسران معرفی شدند.
در پایان جادارد بااشاره به مواردی،مسئولان حال حاضر تربیت بدنی وزارت علوم و دانشگاه های کشور در جلسات هم اندیشی بدان توجه ویژه داشته باشند.
در اولین دوره المپیاد ورزش های همگانی به میزبانی تهران،حق شرکت به دانشجویانی داده شد که مبتدی بودند و در آستانه گرایش به ورزش قرار داشتند،در پایان هم با شعار اینکه در ورزش همگانی قهرمان نداریم،وهمه ورزشکارهستند،به تمام شرکت کنندگان لوح و مدال برنز اهداشد،که اقدام تحسین برانگیزی بود.
با این اوصاف ، مسیر وسمت وسوی المپیادهای همگانی درادوار بعدی به طرف قهرمانی جهت گرفت ،تا جایی که ورزشکاران صاحب مقام در مقاطع مختلف آمدند و همچنان عرصه برای دانشجویان مبتدی تنگ شد.
مورد مهم دیگر این هست که چون ایام المپیاد فرصتی برای رفاقت و تبادل فرهنگ بین دانشجویان  است، جادارد  طول زمان برگزاری المپیادهای همگانی بیشترگردد.
معرفی نخبگان ورزشی  ومربیان زحمت کش وفرهیخته در دل المپیاد ها برنامه تحسین برانگیز و ترغیبی دیگری است که تاکنون درکانون توجه نبوده است.
نکته اخر،در اعزام های برون مرزی برای رویداد های دانشجویی ،اقدام بهتر واثربخش این هست که به نحو احسن از ظرفیت دانشگاه ها ودانشجویان استفاده شود.
به امید تداعی افق های نو در ورزش دانشجویی و دانشگاهی کشورعزیزمان ایران .

گزارش از متن رویداد : کیومرث پاشایی 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=28228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.