• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان :

دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی داشته باشد

  • کد خبر : 23328
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی داشته باشد
ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در دیدار با لادن حیدری معاون توسعه ، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه مذاهب اسلامی در وحدت و تقریب مذاهب در سطح کشور بیان داشت : دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی داشته باشد .

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ؛ ازهاری با بیان اینکه استان کردستان به عنوان یکی از استان های پیشرو در تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در سطح کشور است بیان داشت : این دانشگاه می تواند علاوه بر جذب دانشجو در سطح استان و همچنین استان های همجوار ، نسبت به جذب دانشجو از اقلیم کردستان با اخذ مجوزهای قانونی اقدام نماید که این اقدام خود می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری را در تقریب مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت اسلامی ایفاء نماید .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه حق ماموستا شیخ الاسلام با اشاره به تلاش های ایشان در تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت : فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان می تواند ادامه دهنده تفکرات و تلاش های شهید ماموستا شیخ الاسلام در این عرصه باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز از هیچ تلاشی در راستای توسعه این دانشگاه بین المللی فروگذار نخواهد کرد .

ازهاری استفاده از ظرفیت های بالقوه استان فرهنگی کردستان را یکی از نقاط قوت این استان در راستای توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد و افزود : امیدواریم با نگاه توسعه ای مسئولین این دانشگاه شاهد گسترش بیش از پیش سطح خدمات رسانی این دانشگاه در سطح استان باشیم .

در ادامه لادن حیدری معاون توسعه ، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جهت ایجاد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان بیان داشت : دانشگاه مذاهب اسلامی با رویکرد پرورش نیروهای انسانی معتدل درحوزه فقهی، علمی و عملی با هدف تقویت بیشتر وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی ایران گفت: بهترین راه برای رسیدن به تمدن اسلامی از مسیر تقریب و وحدت مذاهب اسلامی است.

حیدری ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه وحدت و تقریب علمی و عملی، پرورش نسل نو آشنا به مبانی فقهی مذاهب اسلامی و ارتقای سطح علمی آنان را از دیگر اهداف و راهبردهای دانشگاه مذاهب اسلامی برشمرد .

در پایان حیدری معاون توسعه ، پشتیبانی و مدیریت منابع دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری مسئولین ارشد استان کردستان با این دانشگاه بین المللی شاهد رشد و شکوفایی و همچنین گسترش فعالیت های این دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در استان کردستان باشیم .

گفتنی است ساختمان دانشگاه مذاهب اسلامی استان کردستان با پیگیری ها و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان در سال ۱۳۸۸ مهیا شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.