• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

در جلسه کمیته تخصصی بهبود کیفیت شیر خام مورد بررسی قرار گرفت؛ ساماندهی مراکز عرضه شیر سنتی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 61559
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
در جلسه کمیته تخصصی بهبود کیفیت شیر خام مورد بررسی قرار گرفت؛  ساماندهی مراکز عرضه شیر سنتی در آذربایجان‌غربی
با هدف ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت شیر خام، نهادهای مسئول در آذربایجان‌غربی بر ساماندهی مراکز عرضه سنتی شیر تأکید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، صبح امروز جلسه کمیته تخصصی بهبود کیفیت شیر خام با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرعامل شرکت پگاه ارومیه، نمایندگان استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تعاونی دامداران، اتاق اصناف نظام دامپزشکی استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن، در سالن اجتماعات کارخانه پگاه ارومیه با هدف هم‌افزایی و تبادل نظر میان نهادهای مرتبط با بهبود کیفیت شیر خام برگزار شد.

امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی در این نشست تأکید کرد: هدف اصلی از برگزاری جلسه، کاهش مخاطرات بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی شیر خام است، همچنین، ارتقاء کیفیت و افزایش تولید شیر خام، کاهش انتقال بیماری‌های مشترک از حیوان به انسان از طریق شیر، کاهش موارد مسمومیت ناشی از مصرف شیر و فرآورده‌های آن، و تضمین سلامت مصرف‌کنندگان از جمله اهداف اصلی این جلسه بوده است.

وی همچنین بر ضرورت اعمال استانداردهای ملی و بین‌المللی و ایجاد انگیزه رقابتی میان تولیدکنندگان برای ارائه محصولاتی سالم و بهداشتی تأکید کرد.

قریشی مدیرعامل شرکت پگاه ارومیه نیز در ادامه نشست به تشریح اقدامات انجام‌شده در زمینه تقویت کنترل‌های کیفی و پایش و مراقبت در مراحل مختلف فرآوری و عرضه شیر خام پرداخت.

وی همچنین بر لزوم ادامه پیگیری‌های نظارتی بهداشتی تا دستیابی به بهترین نتایج در این حوزه تأکید کرد.

در ادامه جلسه، محمدی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان به تشریح مخاطرات بالقوه شیر خام پرداخت و گزارشی جامع از وضعیت ارزیابی و ممیزی واحدهای تهیه، تولید، حمل و عرضه ارائه کرد.

وی نتایج ارزیابی‌های فنی در حوزه‌های مختلف مخاطرات بهداشتی را برای حضار تشریح کرد و بر ضرورت ادامه پایش‌ها، مراقبت‌ها و ارزیابی‌های کیفی تا دستیابی به بهترین نتایج تأکید کرد.

در این نشست، بر ضرورت پیگیری وظایف هر یک از دستگاه‌های عضو کمیته برای اجرای مصوبات و تشدید نظارت‌ها بر فرآیند تولید و عرضه شیر خام نیز تأکید شد.

همچنین، ساماندهی مراکز عرضه سنتی و آمادگی برای برخورد با تخلفات احتمالی در مراحل مختلف تهیه، تولید و توزیع مورد تأکید قرار گرفت، اعضای کمیته بر همکاری‌های مشترک جهت تضمین اجرای ضوابط بهداشتی تأکید کردند.

در راستای افزایش هماهنگی و همکاری بین نهادهای مختلف، مقرر شد تا جلسات کمیته تخصصی بهبود کیفیت شیر خام به صورت دوره‌ای برگزار شود. این جلسات با هدف نظارت مستمر بر فرآیندهای تولید، توزیع و عرضه شیر خام و همچنین بهبود کیفیت این محصول حیاتی برای سلامت عمومی برگزار می‌شود.

اعضای کمیته توافق کردند تا با بهره‌گیری از تجربیات و دانش فنی موجود، راهکارهای مؤثری را برای مقابله با چالش‌های موجود در صنعت شیر خام استان اجرایی نمایند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.