• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0

دستگاه قضایی با هنجارشکنان در فضای حقیقی و مجازی برخورد می کند

  • کد خبر : 53285
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۸
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از برخورد قاطع دستگاه قضایی با افرادی که بصورت سازمان یافته اقدام به هنجارشکنی در جامعه می کنند، خبر داد.

گیتی آنلاین- “رضا یعقوبی” در نشست با گروهی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و فعالین مذهبی شهرستان، ضمن اعلام مجدد حمایت دستگاه قضایی زرند از طرح نور، پشتیبانی همه‌جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد تأکید قرار داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تقدیر از اقدامات تاثیر گذار عوامل فراجا در اجرای طرح نور گفت: در برخورد با این گونه جرائم ،تفکیک میان هنجار شکنان و افرادی که از روی غفلت اقدام به این امر می‌کنند،حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تاکید بر اقدامات فرهنگی و آگاهی بخشی در کنار برخورد قاطع با مرتکبین عمل حرام، در دستگاه قضایی زرند مورد توجه است و در این زمینه دادسرای شهرستان در راستای اجرای دستورات ریاست معظم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور، از طرح نور با رعایت کلیه جوانب و مصالح نظام ،حمایت قاطع عملی دارد به نحوی که به صورت ویژه و در کوتاه ترین زمان ممکن، به پرونده های مرتبط،رسیدگی می‌شود.

رضا یعقوبی با فصل الخطاب دانستن بیانات رهبری مبنی بر حرام شرعی و سیاسی خواندن کشف حجاب گفت: هیچگونه اغماضی با باندها یا افرادی که به صورت سازماندهی شده با هدف ضربه زدن به عفت عمومی و نظام، کشف حجاب می کنند نخواهد شد و این افراد مستند به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی گفت: قوانین و دستورالعمل های موجود، برای قریب ۳۰ دستگاه در حوزه عفاف و‌ حجاب، وظیفه بر شمرده و در این راستا بایستی برای فریب خوردگان، روشنگری انجام شود و در کنار اقدامات رسمی دستگاه ها و ارگان های اجرایی، نظامی و انتظامی، گروه های امر به معروف و نهی از منکر نیز،نقش ویژه ای برای ارشاد و تذکر لسانی دارند.

یعقوبی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطر نشان کرد: با رعایت حقوق شهروندی و مواد مختلف قانون مذکور، آمران به معروف مورد حمایت همه جانبه دستگاه قضایی قرار دارند و در صورت تعرض به این افراد با اختصاص شعبه ویژه، با جدیت کامل و در اسرع وقت به موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: تظاهر به عمل حرام صرفا محدود به فضای حقیقی جامعه نمی شود چه آنکه در حال حاضر آسیب های موجود در فضای مجازی در حال افزایش بوده و کنترل آن نیازمند رصد کامل و اقدامات هماهنگ دستگاه های متولی و فرهنگ ساز جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: حساسیت دستگاه قضایی نسبت به آسیب های اجتماعی در خصوص بحث حجاب و عفاف در فضای مجازی و حقیقی باعث گردیده تا تمامی گزارشات دریافتی در خصوص این قبیل جرائم، به دقت رسیدگی شود و به جهت قبح زدایی موضوع، تنها برخی از برخوردهای قضائی، رسانه ای شده است/ صدای زرند

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53285

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.