• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

دستگيري کلاهبردار هشت ميليارد ريالي سايت ديوار

  • کد خبر : 54722
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
دستگيري کلاهبردار هشت ميليارد ريالي سايت ديوار
گروه استان ها - لرستان - رئيس پليس فتا استان از دستگيري کلاهبردار تحت عنوان آگهي رهن منزل مسکوني در سايت ديوار با هوشياري و تلاش کارشناسان اين پليس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرگرد حسين سپه وند، رئيس پليس فتا استان لرستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي مراجعه و اعلام ‏شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر مشاهده آگهي رهن منزل مسکوني در ‏سايت‌ ديوار که در نهايت منجر به کلاهبرداري از آن ها شده است ، پيگيري موضوع در دستور کار مامورين ‏پليس فتا لرستان قرار گرفت.‏

وي افزود: پس از اخذ اظهارات شکات و بررسي‌هاي بعمل آمده مشخص شد قربانيان با مشاهده آگهي رهن منزل با قيمتي بسيار مناسب و پايين تر از قيمت منازل هم رده، ضمن قرار ملاقات حضوري با متهم  مبالغي را به عنوان بيعانه و يا مبلغ کامل رهن به ايشان پرداخت کرده که متاسفانه ايشان پس از دريافت مبلغ ديگر پاسخگوي تماس هاي آن ها نبوده و تلفن همراه خود را خاموش نموده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: کارشناسان پليس فتا با انجام اقدامات پليسي و بررسي مستندات جمع‌آوري شده متهم را در خرم آباد شناسايي و دستگير کرده و در اختيار مقام قضايي قرار دادند.

سرگرد حسين سپه وند تصريح کرد: اين فرد با انجام قرار حضوري با قربانيان و نشان دادن منزلي که متعلق به ايشان نبوده ، آن ها را فريب داده و در مجموع مبالغي بالغ بر ۸ ميليارد ريال را از آن ها به عنوان بيعانه دريافت کرده است.

رئيس پليس فتا استان لرستان بيان داشت: متهم آقايي ۲۹ ساله بوده که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران و درج آگهي‌هاي دروغين در بستر سايت ديوار، اقدام به کلاهبرداري از ۸ نفر کرده است.

سرگرد سپه وند از عموم شهروندان خواست: براي اجاره و رهن منزل حتما از املاک هاي رسمي در سطح شهر اقدام و حتي اگر منزلي را در بستر اينترنت جستجو و پسند کردند، حتما جهت ثبت معامله به بنگاه و دفاتر رسمي داراي مجوز مراجعه تا ضمن بررسي مدارک منزل و هويت فرد توسط کارشناسان مربوطه قبل از واريز وجه اطمينان حاصل نمایند.

سپه وند در پايان خاطر نشان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رايانه‌اي با مراجعه به سايت پليس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و ثبت مشکل در قسمت درخواست هاي مردمي و يا با شماره گيري ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوريت‌هاي سايبـري به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمايي‌هاي کارشناسان اين پليس در جهت رفع مشکلات احتمالي خود اقدام کنند.

خبرگزاری پلیس

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54722

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.