• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
4

دستگیری دو شکارچی کبک وحشی در منطقه آب باریک شهرستان اقلید 

  • کد خبر : 30189
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
دستگیری دو شکارچی کبک وحشی در منطقه آب باریک شهرستان اقلید 
فارس_ مامورین یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید طی گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی شهرستان در منطقه کوه‌های اطراف روستای آب باریک دو نفر متخلف شکار و صید دستگیر کردند.

گیتی آنلاین_ علی بخش نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت: این افراد برخلاف قوانین و ضوابط محیط زیست اقدام به شکار تعداد ۵ قطعه کبک کرده بودند.

وی ادامه داد: از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی دولول و دو قطار فشنگ دو عدد اسپیکر و یک عدد دوربین شکاری نیز کشف شد.‌

نجاتی با بیان اینکه متخلفین دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تخلف، به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: محیط زیست شهرستان اقلید با پایش شبانه روزی مناطق تحت مدیریت اجازه تجاوز به عرصه ها را نمی دهد و با متخلفان شکار و صید برخوردی قاطع و بدون اغماض دارد.

منطقه آب باریک از سمت شمال به شهرمیان، از سمت شرق به روستاهای علی آباد، حسین آباد، نظام آباد و دهستان خنجشت و از سمت جنوب به روستای آسپاس منتهی می شود. این منطقه به لحاظ شرایط بکر طبیعی و برخورداری از چشم اندازهای زیبا همواره مورد تهدید شکارچیان غیر مجاز قرار دارد.

این روستا دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. ساکنان منطقه آب باریک همواره از دوستداران محیط زیست و مواهب طبیعی هستند و اجازه تجاوز به عرصه های محیط زیست در این روستا را به متخلفان نمی دهند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30189

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.