• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

اخبار ویژه

فرمانده انتظامي شهرستان بويراحمد از توقيف يک دستگاه خودروي پژو پارس با ۱۸۰ ميليون ريال خلافي در اين شهرستان خبر داد. امسال در هفته دولت معادل ۱۲۶ میلیارد تومان پروژه عمرانی در مهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد محموله سیمان های اهدایی واحدهای مسکونی نیازمندان به شهرستان استهبان رسید نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل شرکت ملی پست افتتاح شد معرفی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر  بازدید سرپرست شهرداری یاسوج ازپروژه های فعال در شهر / شهر‌وند خوب و وظیفه شناس شهر خوب می سازد تقسیم سود ۱۶۰۰ ریالی به ازای هر سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی عزت‌الله انتظامی و فیلم سینمایی «کمال‌الملک» در بیست و چهارمین قسمت «صداهای ابریشمی» ارزیابی راهکارهای توسعه ارایه خدمات درمانی در بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) و کودکان حجازی صهیونیست دشمن امروز بشریت است اربعین، سنگ اندازی در شیشه عمر منافع آمریکا در غرب آسیا رشد ۱۵۰ درصدی سطح کشت پاییزه گندم وجو در شهرستان دلگان

0

دستگیری دو نفر متخلف شکار غیر مجاز در پارک ملی قطرویه استان فارس 

  • کد خبر : 58933
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
دستگیری دو نفر متخلف شکار غیر مجاز در پارک ملی قطرویه استان فارس 
فارس_ دو نفر متخلف شکار غیر مجاز که در پارک ملی قطرویه استان فارس مبادرت به شکار یک راس کل و یک راس بز وحشی کرده بودند توسط یگان حفاظت اداره پارک ملی قطرویه دستگیر شدند.

گیتی آنلاین_ بهنام محمدی رییس اداره پارک ملی قطرویه گفت: از متخلفین مذکور یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پران نیمه اتوماتیک مجاز نیز کشف و ضبط شده است.

محمدی اضافه کرد: مراتب جهت پیگیری حقوقی تحویل مراجع محترم قضایی شهرستان نی ریز شده است.

این مقام مسوول به برخی از عواقب و پیامدهای ناخوشایند شکار غیر مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: تخریب زیستگاه عمده ترین عامل آسیب رسان به محیط زیست است، تخریب طبیعت و محیط زیست در برخی مناطق مشاهده می شود. تخریب زیستگاه عمدتا در قالب شکار بی رویه، شکار غیر مجاز، تجاوز به عرصه های زیست محیطی، استخراج معادن، توسعه راه‌ها و تخریب جنگلها بروز می کند.

رییس اداره پارک ملی قطرویه خواستار شدت عمل قانون و برخورد بدون اغماض با شکارچیان شد و اضافه کرد: رویکرد اصلی در جامعه ما این است که در پارک های ملی و آثار طبیعی، با نگاه غیرقابل انعطاف به محیط زیست توجه شود و فقط در مواردی که انگیزه مصرف وجود ندارد، با طرحهای توسعه در این مناطق موافقت شود.

وی افزود: در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش نگاه ها کمی انعطاف دارد و می توان در کنار طرح های پژوهشی و تحقیقاتی طرح هایی با رویکرد اقتصادی گردشگری و فرهنگی نیز اجرا کرد.

محمدی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ها و کنوانسیون های بین المللی که کشورمان نیز عضو آن است، می بایست حداقل ۱۰ درصد از خاک کشور تحت حفاظت و مراقبت محیط زیست باشد در حالیکه این نسبت اکنون حدود هفت درصد است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58933

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.