• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1
مدیر بهزیستی شیراز:

دستیابی به اشتغال پایدار راهی مطمئن برای توانمندسازی جامعه هدف

  • کد خبر : 60959
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
دستیابی به اشتغال پایدار راهی مطمئن برای توانمندسازی جامعه هدف
فارس_ مدیر بهزیستی شیراز گفت: ایجاد اشتغال به منظور دستیابی افراد دارای معلولیت به استقلال و ظهور توانمندی‌های آنان، امری مهم و حیاتی است؛ بنابراین باید مسیری را هموار ساخت تا با شرایط روحی و روانی این افراد متناسب بوده و زمینه پیشرفت را برای آنان فراهم سازد.

گیتی آنلاین_ مصطفی محسنی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز در این باره گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار، شناسایی استعدادهای موجود در افراد دارای معلولیت و به منظور فراهم ساختن بستری جهت آموزش صنایع دستی و هنری، تفاهم نامه ای بین مدیر کل بهزیستی فارس و مدیر کل صنایع دستی و گردشگری منعقد و پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن آن صورت پذیرفت.

مدیر بهزیستی شیراز بیان داشت: در حال حاضر ۹ استاد در رشته های میناکاری، قلم زنی روی مس، چرم دوزی، خراطی، قالی بافی، گبه، گلیم بافی، دست سازه های چوبی و سفالگری به آموزش افراد معرفی شده از بهزیستی مشغول هستند.

محسنی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱۰ نفر از افراد تحت حمایت واحد توانبخشی، امور اجتماعی و بهبودیافتگان واحد پیشگیری به این مجموعه معرفی شده اند که ۲۳ نفر آموزش کامل دیده و جهت اخذ مدرک به صنایع دستی معرفی شده اند.

مدیر بهزیستی شیراز در پایان با اشاره به پیگیریهای به عمل آمده جهت فراهم ساختن بازار فروش این محصولات بیان داشت: با رایزنی های صورت گرفته تاکنون بیش از ۵ نمایشگاه و غرفه فروش در مکانهای پر تردد شهر شیراز مانند نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان، حافظیه، باغ ملی و مجتمع تجاری خلیج فارس برپا شده و علاوه بر معرفی توانمندی‌های افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی، مکانی مناسب جهت عرضه و فروش محصولات تولیدی بوده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60959

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.