• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

«پسره توی فیلم می‌مونه»؛ روایتی از زندگی رابرت ایوانز افسانه‌ای حدود ۱۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده زهک اختصاص یافت/آسفالت ۹ هزار متر مربع از معابر بافت های فرسوده زهک با اختصاص قیر رایگان دستاوردهای سلامت گیلان در دولت مردمی مشهود است جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران روز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. هنرمندان نابینا مهمان نمایش «۶۵۷» شدند کارگروه تعیین سقف تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی استان فارس در سال ۱۴۰۳، تشکیل شد بیش از ۵۰ عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه اجرا می شود طرح کاهش بهای پارک‌های حاشیه‌ای در جلسه علنی شورا مطرح می‌شود رونمایی از اولین عکس و اطلاعات سریال «دفتر یادداشت» تبادل دانش بستر ساز توسعه همکاری های بین المللی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی رای خود را به صندوق انداخت مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد.

3
فرماندار مهر: 

دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است / تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگ سازی است

  • کد خبر : 41179
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است / تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگ سازی است
فارس_ فرماندار شهرستان مهر با تقدیر از خدمات محیط زیست در این شهرستان پیرامون دفع بهداشتی زباله تاکید کرد و گفت: دفع بهداشتی زباله یک مطالبه جدی مردمی است، تفکیک زباله از مبداء نیازمند فرهنگ سازی است و باید در بین همه طبقات جمعیتی نهادینه شود.

گیتی آنلاین_ حمزه محمدی در جلسه مدیریت پسماند در محل فرمانداری شهرستان مهر که با حضور حبیب دوستکام معاون سیاسی ، امنیتی فرمانداری مهر و دیگر اعضای کارگروه پسماند تشکیل گردید به ارزیابی و بررسی آخرین رویکردهای دفع بهداشتی زباله در این شهرستان پرداخت.

مقام عالی دولت در شهرستان مهر به منظور رفع مشکلات و بررسی چالش های زیست محیطی موجود و ارائه راهکارهای لازم بر لزوم استفاده از دیدگاه‌های کارشناسانه برای دفع بهداشتی زباله و ایجاد سایت های مناسب تاکید کرد.

فرماندار شهرستان مهر ضمن خوش آمدگویی به اعضای جلسه توجه به مفاد قوانین و اجرایی شدن مصوبات در این جلسه را مهم برشمرد و اظهار کرد: سلامتی همه جامعه و شهروندان در گرو حفظ محیط زیست و پاک بودن محیط می باشد، روند اصولی جمع آوری و دفن اصولی زباله باید دنبال شود، حل معضل زباله و اجرای طرح تفکیک آن از مبدا و دفع بهداشتی در مقصد نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاهای اجرایی و نظارتی است.

وی بیان داشت: جمع آوری و انتقال و دفن غیراصولی زباله ها می تواند به مسله ای مهم و چالش‌زا تبدیل شود و بخشداران، شهرداران و اعضای مدیریت کارگروه ملزم به توجه هرچه بیشتر و همکاری به حل مشکلات زیست محیطی شهرستان هستند.

کود مرغی فرآوری نشده عامل بوی بد و مزاحمت برای مردم

علیرضا فرجی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر نیز ضمن تقدیر از حمایت های فرماندار شهرستان با تشریح مفاد و قوانین مدیریت پسماند و ارائه معضلات و مشکلات مربوط به مدیریت پسماند در سطح شهرستان مهر، مطالبی را نسبت به نحوه جمع آوری و دفن غیراصولی زباله های شهری و روستایی ایراد کرد.

فرجی همچنین به تماس های اخیر شهروندان در سطح شهرستان در رابطه با انتشار بوی نامطبوع ناشی از استفاده کود مرغی فرآوری نشده در زمین های کشاورزی توسط کشاورزان اشاره کرد و گفت: اجرای قوانین مدیریت پسماند به تنهایی توسط اداره حفاظت محیط زیست میسر و نتیجه بخش نمی باشد و لازم به همکاری و مشارکت همه دستگاه های متولی و مردم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر افزود: ما مردم و مسئولین برای تامین سلامت و تندرستی مان می بایست برای سالم ماندن سه عنصر اصلی آب، هوا، خاک تلاش کنیم که راه آن اجرای دقیق قوانین مدیریت پسماند و رفع آلودگی های زیست محیطی است و به همه کشاورزان توصیه می شود در جهت سلامتی و رفاه و آسایش شهروندان از استفاده غیراصولی و غیربهداشتی هرگونه کودفرآوری نشده خودداری کنند.

فرجی افزود: در غیراین صورت با استفاده کنندگان از کود مرغی فراوری نشده برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=41179

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.