• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر:

دمای مناسب در یخچال‌های فروشگاهی نقشی کلیدی در حفظ کیفیت و ایمنی محصولات غذایی دارد

  • کد خبر : 61271
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
دمای مناسب در یخچال‌های فروشگاهی نقشی کلیدی در حفظ کیفیت و ایمنی محصولات غذایی دارد
بوشهر_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: دمای مناسب در یخچال‌های فروشگاهی نقشی کلیدی در حفظ کیفیت و ایمنی محصولات غذایی دارد. تنظیم دقیق دما به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و فساد مواد غذایی کمک می‌کند.

گیتی آنلاین_ حمید حبیبی نیا گفت: پایش و تنظیم دقیق دمای یخچال‌های فروشگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا از حفظ استانداردهای بهداشتی و رضایت مشتریان اطمینان حاصل شود.

وی بیان داشت: اگر دمای یخچال بالاتر از ۴ درجه سانتی‌گراد باشد، میکروارگانیسم‌ها به سرعت رشد و تکثیر یافته و این موضوع باعث می‌شود که مواد غذایی به‌طور سریع‌تر فاسد شوند. در این شرایط، ممکن است مواد غذایی پس از گذشت چند روز یا حتی چند ساعت به علت فساد، غیرقابل‌مصرف شوند.

حبیبی نیا گفت: در همین راستا به‌منظور حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت شهروندان، کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه مواد غذایی و همچنین سوپرمارکت‌ها از ابتدای سال جاری به‌صورت مستمر مورد پایش قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بازرسین بهداشتی کلیه موارد بهداشتی را از قبیل شرایط عرضه، بهداشت فردی، نظافت عمومی، نکات ایمنی و فنی ساختمانی، اصول بهداشت لوازم و تجهیزات، چیدمان وسایل را کنترل و نظارت می‌نمایند ولیکن به هنگام تغییر فصل به‌ویژه در ماه‌های گرم سال سنجش دمای فریزر و یخچال‌ها در کلیه صنوف به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با حساسیت بیشتری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در تمام طول سال به‌ویژه در فصول گرم برنامه پایش و بازرسی مستمر از صنوف مذکور انجام و طی این نظارت‌ها تمامی نواقص بهداشتی به متصدیان اعلام می‌گردد و در صورت هرگونه بی‌توجهی و عدم بهبود وضعیت بهداشتی، با متخلفین طبق قانون ماده ۱۳ برخورد جدی به عمل می‌آید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: در طول سال جاری چندین دستگاه یخچال در فروشگاه‌های مواد غذایی در شهرستان بوشهر به دلیل داشتن دمای نامناسب مهروموم شدند.

 حبیبی نیا افزود: شهروندان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ سامانه شکایات مردمی تماس بگیرند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61271

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.