• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1
محمد مبارکی خواننده پاپ عنوان کرد:

دهه پنجاه عصر طلایی موسیقی ایران است

  • کد خبر : 54383
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
دهه پنجاه عصر طلایی موسیقی ایران است
محمد مبارکی خواننده پاپ از چالش‌های انجام توأمان خوانندگی و آهنگسازی در آثارش گفت.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، محمد مبارکی خواننده ورزشکاری  است که در عرصه ورزش موفقیت های بسیاری کسب کرده است.

او از کودکی در رشته کشتی فعالیت داشته  وتا سال ۱۳۸۸ در باشگاه فجر ورامین تمرین می‌کرده و عضو ثابت تیم منتخب کشتی ازاد منطقه ورامین بوده است.

قبل از اینکه محمد مبارکی باشد، محمد شایسته بود و با این نام فعالیت می کرد . اما از یک جایی به بعد تصمیم گرفت با نام اصلی خود فعالیت کند.به‌همین دلیل لقب شایسته را برای همیشه کنار گذاشت تا مسیر جدیدی را در موسیقی برای خود باز کند.

محمد مبارکی از آن دسته خوانندگانی است که استعداد ترانه سرایی و آهنگسازی هم دارد و اغلب کارهایش را صفر تا صد شخصا انجام داده است.

مبارکی تاکنون آهنگهای بسیاری با مضامین مختلف اعم از عاشقانه و اجتماعی منتشر کرده است. «اتفاقی»،  «آروم،آروم»،  «سوال»، «خیلی ممنون»، «تهی»، «اشتباهی»، «تصمیم جدایی»، «حال بد»، «بی جنبه نباش»، «قتل عمد» و…. برخی از تک‌آهنگهای این خواننده جوان است که در سبک پاپ فعالیت می کند.

به عنوان خواننده ای که سالهاست در عرصه موسیقی فعالیت می کند، چه تفاوتی بین موسیقی اخیر و موسیقی های دهه های گذشته مشاهده می کنید؟

موسیقی در طول زمان دستخوش تغییر و تحولات بسیاری بوده است. در کل دنیا موسیقی طی این سالها پیشرفت داشته است. چه از لحاظ ابزارآلات موسیقی و چه از لحاظ تکنیک و فنون آن!

جدا از موسیقی هایی که در دهه های مختلف، جزو پدیده های سالهای خود بوده اند.در ایران اما شکل دیگری است. موسیقی در ایران نیز شامل این تغییرات شده،اما سرعت تغییر و تحول در آن کمتر است .

بنابراین می‌توان گفت پیشرفت چندانی را شاهد نبوده ایم. با نگاهی به موسیقی دهه پنجاه که به دهه طلایی موسیقی از آن یاد می کنیم، شاهدیم که موسیقی اخیر ایران با مقایسه موسیقی آن دهه، واقعا حرفی برای گفتن ندارد. جز در موارد معدود که خوانندگان خوش صدا بر روی موسیقی های خوب اجرا کرده اند.

*موسیقی شما چطور؟

ادعایی ندارم ولی دوست دارم به سمت بهتر شدن و بهتر بودن بروم. دوست دارم پیشرفت قابل مشهودی داشته باشم . سعی خود را می کنم تا آنچه برای مردم میخوانم، از جنس خودشان باشد و بتواند به خوبی با آنها ارتباط برقرار کند.

*جایگاه کلام در موسیقی شما کجاست ؟

کلام در موسیقی پاپ و بخصوص موسیقی من از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این ترانه است که با مخاطب ارتباط برقرار می کند و مخاطب میتواند با گوش دادن به آن همذات پنداری کند.

استفاده از کلمات خوب و سنجیده، با موضوعات روزمره که در دل زندگی مردم اتفاق می افتد، مهمترین عامل ارتباط برقرار کردن مردم با موسیقی است.

من با کلام موسیقی خود با مخاطبم مرتبطم و با آنها حرف می زنم . گاهی خودم را جای آنها می گذارم و از منظر آنها به دنیا نگاه می کنم. به این ترتیب موسیقی مردمی اگر شکل بگیرد، می تواند در دلها بنشیند و آنها را در جریان زندگی قرار دهد.

*از ابتدایی که موسیقی حرفه ای را آغاز کردید، مقلد کسی بوده اید؟ کسی بوده که از او و کارهایش الهام بگیرید؟

هر کسی در زندگی هنری خود میتواند کسی را به عنوان الگو قرار دهد . من هم شاید در ابتدا اینگونه بوده باشم ولی همیشه سعی کرده ام خودم باشم و کار خودم را بکنم. هنری که امضای اختصاصی خود را داشته باشد،ارزشمند است.

خیلی از هنرمندان عرصه موسیقی را دوست دارم و برای کارشان ارزش قائلم اما سعی نکرده ام از آنها کپی برداری و یا تقلید کنم. شاید از آنها آموخته باشم و از آموخته هایم در کارهایم استفاده کنم اما کپی و تقلید،خیر! امیدوارم موفق شده باشم و در ادامه راه نیز این موفقیت همراهم باشد.

*فکر می‌کنید با هجمه خوانندگانی که در بازار موسیقی کشور وجود دارد، موفقیت اتفاقی است؟

هیچ موفقیتی اتفاقی نیست! هر هنرمندی که به جایگاه خوبی رسیده است، قطعا زحمت زیادی کشیده و این موفقیت محصول تلاش های شبانه روزی اوست.

*بارها شاهد بوده ایم خواننده ای ناشناس، یک شبه و با یک آهنگ مشهور شده است، در این مورد باز هم مدعی تلاش او هستید؟

تلاش اوست! شاید او زحمتی نکشیده باشد، اما آهنگساز ، تنظیم کننده و ترانه سرای او حتما تلاش های بی وقفه ای داشته و یک شبه مطرح شدن خواننده، حاصل زحمات آنهاست.

یک آهنگ محصول زحمات چندین نفر است. یکی از این نفرات کارش را بلد باشد هم کافی است تا کاری بین مردم مطرح شده و به اصطلاح بگیرد.

*ولی درخصوص آهنگهای شما به نظر می‌رسد که محصول یک نفر باشد، چرا؟

موضعی ندارم برای همکاری با دیگران! اتفاقا اگر ترانه ،ملودی و آهنگ خوب به دستم برسد، حتما از آنها استقبال می‌کنم . اما اینکه غالبا یک آهنگ را به تنهایی تولید می کنم، به این دلیل است که خودم بیشتر از دیگران آن را درک می کنم. خودم بهتر می دانم از یک آهنگ چه می خواهم و از چه مسیری می توانم آن را به گوش مخاطبانش برسانم.

*برای نزدیک شدن به فضای موسیقی ایران چه تمهیداتی پیش گرفته اید؟

با توجه به فرهنگ ایرانی و در نظر گرفتن آداب و اخلاق مردم در نوشتن ترانه ها و انتخاب ملودی های کارهایم  سعی کرده ام به حال و هوای ایرانی و مردم ایران عزیزم نزدیک شوم.

همچنین در نظر گرفتن روزمرگی ها و اتفاقاتی که در جامعه می افتد، تا کنون کمک قابل توجهی در مسیر موسیقی به من کرده است. وقتی از دل مردم دست به انتخاب بزنیم ،به دل مردم می نشیند و از آن استقبال می کنند. نیاز چندانی به تمهیدات خاصی در این زمینه نیست.

*در بالا گفتید هر ترانه،موسیقی و ملودی ای به دستتان برسد و از آن خوشتان بیاید،حتما استفاده می کنید. مردم چگونه می توانند با شما در ارتباط باشند تا کارهایشان را برای شما ارسال کنند؟

من از طریق تمام شبکه های اجتماعی در خدمت دوستان عزیز و منتظر آثار زیبایشان هستم. آنها می توانند از طریق اینستاگرام کارهایشان اعم از ترانه، ملودی و آهنگ و… را برایم ارسال کنند. آدرس اینستاگرام من https://www.instagram.com/mohammadmobaraki_official?utm_source=qr&igsh=MnBpdzR3NzFja3lk است.

*حرف آخر؟

صحبت خاصی ندارم جز اینکه امیدوارم بتوانم با کارهایی که تولید می کنم، در خدمت مردم باشم .

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.