• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

دوستداران محیط زیست در شهر قیر با کاشت نهال روز درختکاری را گرامی داشتند 

  • کد خبر : 45019
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
دوستداران محیط زیست در شهر قیر با کاشت نهال روز درختکاری را گرامی داشتند 
فارس_ آیین کاشت نهال به مناسبت ۱۵ اسفندماه «روز درختکاری» در محل پارک جنگلی شهر قیر با حضور مسوولان محیط زیست و دوستداران طبیعت برگزار شد.

گیتی آنلاین_ به همین مناسبت طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان قیروکارزین؛ امام جمعه این شهرستان ،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قیر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری؛ برخی مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌ها، آئین متمرکز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در محل مدرسه دخترانه حجاب برگزار شد.

فرماندار شهرستان قیروکارزین در این مراسم که تعدادی نهال در محل پارک جنگلی شهر قیر غرس شد، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزشهای محیط زیست اظهار داشت: درختكاری از علایق ملی و سنت تاریخی ایرانیان به شمار می رود كه با این كار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می گردانند زیرا درخت نماد آبادانی، شاخص سرسبزی و پاكی طبیعت است كه این مشاركت همگانی و فعالیت اثربخش، محیطی زیبا را برای زندگی سالم شهروندان فراهم می كند.

امام جمعه شهر قیر نیز، کاشت درخت را توصیه بزرگان دینی دانست و گفت: از آموزه های معنوی دین مبین اسلام همین است که در حفظ درختان و طبیعت کوشا باشیم، پیبندی به این دستورات دینی و آموزه های معنوی راهگشاری حفظ طبیعت و محیط زیست است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین نیز ،ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، و با تقدیر از حضور فرماندار و امام جمعه و سایر مسوولان در این مراسم اظهار داشت: مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در کنار سایر ارگان‌ها در حفاظت و توسعه نهال کاری راهکار مناسبی است تا بتوان برای دستیابی به اهداف‌ کلان در این بخش از ظرفیت های موجود برای حفظ طبیعت بهره گرفت. روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

عباس قائدی در ادامه اضافه کرد: از طرفی مردم سرمایه‌ی ارزشمند برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط زیست محسوب می‌شوند و لذا این روز و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در سرسبزی میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45019

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.