• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
2

دولت به دنبال رفع مشکلات و موانع توسعه زیربنایی سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 38030
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت از عزم دولت برای رفع مشکلات و موانع توسعه زیربنایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

گیتی آنلاین-بنیامین شکوه فر در جلسه هم اندیشی با پیمانکاران و تعاونی های حوزه راه و مسکن سیستان و بلوچستان افزود: دولت سیزدهم با مدنظر قرار دادن توسعه پایدار در هر نقطه‌ از کشور، کاهش نابرابری در استفاده از منابع، امکانات و تسهیلات در کنار توجه به ویژگی‌های منطقه‌ای تلاش دارد به توسعه حمل و نقلی این استان کمک نماید.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه مسکن جزو استان های پیشتاز کشور بشمار می رود اما در حوزه کریدورهای حمل و نقل دارای مشکلاتی است که بخش عمده این عدم توسعه یافتگی به وسعت زیاد آن برمی گردد.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت با بیان اینکه اقتصاد دریا محور پایدار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای و اتصال به کریدورهای ترانزیت بین المللی از مهمترین راهکارها برای رونق بخش بازرگانی و امور زیربنایی است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در این استان برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور ضرورت دارد.

شکوه فر تاکید کرد: از آنجایی که حمل و نقل نه تنها ارتباط را به عنوان ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین عنصر توسعه میسر می‌سازد بلکه به طور مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از بخش های اقتصادی را فعال می‌کند دولت تلاش دارد با توسعه شبکه حمل و نقلی و زیر ساخت های ارتباطی جاده ای، ریلی این استان به توسعه اقتصادی کشور کمک نماید.

عطاء اله اکبری دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر خروج فولاد و سیمان از بورس و تخصیص آنها بر اساس اولویت های تعیین شده به استان ها به منظور تسریع در اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در کنار توسعه شبکه حمل و نقلی این خطه تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=38030

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.