• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

دولت سیزدهم، رکورد ۲۵ ساله حمل و نقل ریلی را شکست

  • کد خبر : 56524
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۱۲
دولت سیزدهم، رکورد ۲۵ ساله حمل و نقل ریلی را شکست
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت:جابه‌جایی مسافران ریلی در مسیر خطوط راه‌آهن تحت پوشش این اداره کل در دولت سیزدهم رکورد سالیان گذشته را شکسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مصطفی نصیری، در نشست خبری عملکرد سه ساله شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت رئیس جمهور شهید  اظهارکرد: رکورد قبلی جابه‌جایی مسافر در حوزه ریلی خراسان مربوط به سال ۱۳۹۷ با ۱۴ میلیون مسافر و سال ۱۳۹۸ با جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود. اما در دولت سیزدهم، این ارقام به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است

وی ادامه داد: به طوری که در سال ۱۴۰۱ تعداد مسافران به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۲ به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور در محور خراسان تردد می‌کنند بیان کرد: در این مدت رکورد ۲۵ ساله در حمل محموله‌های ترانزیتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و ۷۱۹ هزار تن و حمل محصولات صادراتی با تناژ یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن شکسته شده است.

نصیری بیان کرد: کالاهای ترانزیتی شامل مواد سوختی، قطارهای کانتینری، کود پتاس و زغال سنگ از مبدا ایران از مرز ریلی سرخس به خارج از کشور ترانزیت شده‌اند.

وی بیان کرد: توسعه ایستگاه ریلی “شهید مطهری” مشهد نیز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است. ظرفیت سکوهای تخلیه و بارگیری این ایستگاه به ۳۵۰ واگن در شبانه‌روز افزایش یافته و حدود ۲ هزار مترمربع ساختمان خدمات حمل و نقل بین‌الملل برای استقرار سازمان‌های خدمت‌رسان به حمل و نقل بین‌المللی ریلی ساخته شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی بیان کرد: ایستگاه شهید مطهری به عنوان مهمترین مرکز پشتیبانی بار ریلی خراسان شناخته می‌شود و ۷۰ درصد از بار وارده از کشورهای سی.آی.اس در این ایستگاه تخلیه می‌شود.

نصیری ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی، موضوع مطالعات مکان‌یابی “دهکده لجستیک” مشهد انجام شده و در نهایت ایستگاه شهید مطهری به عنوان دهکده لجستیک مصوب شده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، مجتمع پارس فولاد سبزوار نیز به شبکه ریلی متصل شده که هزینه اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد ریال بوده و طول خطوط آن هزار و ۷۰۰ متر و طول خطوط داخلی آن ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56524

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.