• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

دو متخلف شکار در نوبندگان فسا شناسایی و جریمه شدند

  • کد خبر : 59650
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
دو متخلف شکار در نوبندگان فسا شناسایی و جریمه شدند
فارس_ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا با همکاری پاسگاه انتظامی نوبندگان حین بازرسی از منزل دو نفر متخلف شکار موفق به کشف و ضبط مقداری گوشت یک رأس بره میش نر وحشی و یک قبضه سلاح ساچمه زنی یک لول شدند.

گیتی آنلاین_ علیرضا محمدی فارسی رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا در این رابطه گفت: مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد و جریمه متعلقه به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال از متخلفان اخذ شد.

وی با اشاره به افزایش حدود ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز ادامه داد: جرایم شکار می بایست بازدارنده باشد تا انگیزه شکار حیات وحش را از بین ببرد، برخورد قاطع با شکارچیان راهکاری قانونی است که می تواند منجر به حفاظت بهتر و بیشتر از حیات وحش شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فسا با بیان اینکه محیط زیست ما، به رغم گستردگی اش، بسیار فقیر و شکننده شده است ادامه داد: در این میان، حیواناتی که در برخی مناطق زندگی می کنند، حال و روزی بهتر از گیاهان در معرض انقراض ندارند. آسیب های شکار بر پیکره حیات وحش ماندگار است و جنایت علیه گونه های جانوری تلقی می شود.

محمدی فارسی ادامه داد: شکار در اقتصاد جامعه ما، جایگاهی ندارد و این گونه نیست که اگر شکار حذف شود، عده کثیری از مردم بیکار شوند و از نان خوردن بیفتند. برای موارد استثنایی (شامل برخی موارد و مناطق و اشخاص خاص) می توان به طور محدود مجوزهای خاص و تحت کنترل صادر کرد و چون محدود هستند می توان به راحتی نظارت کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59650

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.