• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0

دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با فرماندار شهرستان تفتان

  • کد خبر : 58423
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۸
مهدی جهان تاب ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به منظور بررسی مشکلات و مسائل کتابخانه ها ودیدار با مسئولین شهرستانها و کتابداران به جنوب استان سفر کرد.
گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان، در دیداربا مهدی جهان تاب، مدیر کگل کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب ، کتابخانه ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه مرکزایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده و یا در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتابهای موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

فرماندار تفتان فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش های خود پاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگانی بسیارزیاد در عرصه های مختلف، استقبال از کتاب باید برای بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولین در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

در ادامه این دیدار مهدی جهانتاب ، مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های فرماندار در خصوص پیگیری های متعدد در خصوص وضعیت تنها کتابخانه عمومی شهرستان ، به اهم برنامه های اجرائی در طول سال اشاره و بیان کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان وتشویق و ترغیب آنان به  کتابخوانیبرنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که در طول فصل تابستان اجرا خواهد شد.

جهان تاب تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه ، نسبت به اجرای برنامه ها و پویش مطالعه در کتابخانه شهید رجایی تفتان باید افزایش یابد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در پایان با اشاره به رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد کسب و کار های خانگی  و برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی مختلف با همکاری سازمان ها و ادارات مختلف در راستای تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه های فرهنگی است که در این زمینه تفاهم نامه هایی با برخی از سازمان ها و ادارات سطح استان منعقد گردیده و بزودی کارگاه های مختلفی در کتابخانه های عمومی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58423

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.