• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2

دیپلماسی علمی راهی برای بیان پیام صلح ایران به جهانیان

  • کد خبر : 32258
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
دیپلماسی علمی راهی برای بیان پیام صلح ایران به جهانیان
رئيس دانشگاه شهيد بهشتي تهران گفت: دیپلماسی علمی راهی برای ارائه‌ی پیام صلح به جهانیان است.

سيد محمود آقا ميري در گفتگو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی اظهار کرد: اين رويداد بستر خوبي براي آنهايي که قبلاً با دانشگاه هاي عراق اقدام به همکاري کردند و چه دانشگاهي قصد همکاري با دانشگاه هاي عراق داشتند فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اين فرصت مغتنمي براي دو طرف ايراني و عراقي است، به دليل اينکه هم مسئولين وزرات علوم دو‌ کشور هستند و هم فضا،یک فضای دوستانه است، به نظرم اگر تفاهم هاي در اين فضا صورت بگيرد اگرچه رسمي در اين حال مقداري غير رسمي است و اين موضوع خيلي کمک کنند است و در آينده اين تفاهم نامه ها اجرايي مي شود.

رئيس دانشگاه شهيد بهشتي تهران افزود: من که با چند نفر از اين روساي دانشگاههاي صحبت کردم اکثرا علاقمند هستند که يک کار عملياتي را شروع کنيم ما با پنج دانشگاه قرار داد داريم بحث تبادل استاد و دانشجو و ايجاد دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتري در اين پنج دانشگاه و همچنين بحث پژوهش هاي مشترک را داريم.

آقا ميري عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ دانشجو عراقي داريم که برنامه داريم، دو هزار دانشجو عراقي را جذب کنيم.

وی تصریح کرد: ايجاد ارتباطات علمي و حضور افراد و آشنا شدن با تواناي هاي کشورمان خودش ايجاد ثبات ذهني مي‌کند براي کشورهاي منطقه اين اتفاق بايد با کشورهاي همسايه از جمله افغانستان پاکستان عمان امارات عربستان هم رخ بدهد.

رئيس دانشگاه شهيد بهشتي تهران بیان کرد: ما بايد بتوانيم از راه ديپلماسي علمي وارد همکاري شويم تا اين پيام صلح را در قالب يک ديپلماسي علمي به جهانيان برسانيم.

آقا ميري عنوان کرد: به نظر من آمريکا چيزي از خودش ندارد آنچه به عنوان نخبه علمي در آمريکا شناخته مي شود امثال فارغ‌التحصيل و نخبگان علمی کشورها مثل ما در آن کشور فعالیت می کنند، هستند و اگر آمريکا از خودش چيزي ندارد و اگر ما بتوانيم فضا را در داخل ايران فراهم کنيم قطعا آنها به کشور ما خواهند آمد.

یادآور می شود: رویداد بزرگ علمی بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۶۰ دانشگاه دو کشور از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ مهر ماه امسال در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=32258

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.