• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

رئیس اداره گازرسانی شوط خبر داد: ارتقای بهره‌مندی روستاییان شوط از گاز

  • کد خبر : 60075
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
رئیس اداره گازرسانی شوط خبر داد:  ارتقای بهره‌مندی روستاییان شوط از گاز
اداره گاز شهرستان شوط گفت: در راستای توسعه شبکه گازرسانی به مناطق روستایی، عملیات گازرسانی به دو روستای عزت‌آباد و چاوقون (شوراگل) در شهرستان شوط آغاز شد.

اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به گازرسانی به روستاها در شهرستان شوط اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه گازرسانی به مناطق روستایی، عملیات گازرسانی به دو روستای عزت‌آباد و چاوقون (شوراگل) در شهرستان شوط آغاز شد.

رئیس اداره شوط با بیان اینکه این دو روستا در مجموع شامل ۱۱۰ خانوار می‌شوند، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه مبلغ ۴۴ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان شوط از گاز طبیعی از ۹۵ درصد به ۹۷ درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین، اشرفی اشاره کرد که تا کنون ۵۳ روستای شهرستان شوط به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند.

رئیس اداره گازرسانی شوط عنوان کرد: این پروژه بخشی از برنامه توسعه و گسترش شبکه گازرسانی در مناطق روستایی استان آذربایجان غربی است که باهدف بهبود شرایط زندگی و رفاه اجتماعی ساکنان روستاها انجام می‌شود. گازرسانی به روستاها باعث کاهش استفاده از سوخت‌های سنتی مانند چوب و زغال‌سنگ شده و در نتیجه، تأثیرات مثبت زیست‌محیطی و اقتصادی به همراه دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دقیق و مطالعات مهندسی پیش از اجرای این پروژه‌ها انجام شده تا اطمینان حاصل شود که همه خانوارهای روستایی به طور کامل از این نعمت بهره‌مند خواهند شد. شرکت گاز آذربایجان غربی همچنین در نظر دارد تا با اجرای پروژه‌های مشابه در دیگر روستاهای استان، پوشش گازرسانی روستایی را به حداکثر ممکن برساند.

اشرفی یادآور شد: این اقدامات نشان‌دهنده تعهد دولت و نهادهای مرتبط به توسعه زیرساخت‌های اساسی و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته است. با ادامه این روند، امید است که تمامی روستاهای استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.