• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی: گازگرفتگی و آتش‌سوزی حوادث رایج گاز هستند

  • کد خبر : 63945
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:  گازگرفتگی و آتش‌سوزی حوادث رایج گاز هستند
رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: علت‌های عمده حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز در استان گازگرفتگی، آتش‌سوزی و انفجار است.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، حسن مددی، علت‌های عمده حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز در استان را گازگرفتگی، آتش‌سوزی و انفجار معرفی کرد گفت: نتایج تجزیه و تحلیل حوادث نشان می‌دهد، گازگرفتگی و آتش‌سوزی به‌طور مکرر در حوادث سال‌های گذشته گزارش شده است.

وی در تشریح دلایل گازگرفتگی افزود: عدم نصب صحیح دودکش‌ها، نشت منوکسید کربن از درزهای دودکش، استفاده از دودکش‌های غیرمجاز و عدم پاک‌سازی منظم دودکش‌ها از مهم‌ترین علل گازگرفتگی هستند.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ادامه داد: نقص در وسایل گازسوز، استفاده از وسایل غیراستاندارد و دست‌ساز، عدم وجود ترموکوپل و قرار گرفتن مواد آتش‌زا در کنار وسایل گازسوز از علل عمده آتش‌سوزی‌ها هستند.

مددی با اشاره به دلایل انفجار تصریح کرد: نشت گاز طبیعی ناشی از عدم نصب درپوش مناسب بر روی شیرهای مصرف، بازماندن شیر گاز، نشت گاز از شبکه داخلی به علت عدم نصب بست استاندارد و عدم کنترل منظم نشتی اتصالات وسایل گازسوز از علل اصلی انفجارها هستند.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما، مددی از مشترکین گاز درخواست می‌شود تا با رعایت نکات ایمنی و توجه به مشکلات ذکر شده، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

مددی همچنین بر اهمیت آگاهی و پیشگیری از حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز تأکید کرد و گفت:با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، لازم است که مشترکین گاز نسبت به نصب صحیح دودکش‌ها، بررسی و تعمیر وسایل گازسوز، و کنترل منظم نشتی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. رعایت این نکات می‌تواند به کاهش حوادث و حفظ ایمنی خانواده‌ها کمک کند.

وی همچنین افزود: توصیه می‌شود مشترکین از استفاده از وسایل گازسوز دست‌ساز و غیرمجاز پرهیز کنند و در صورت مشاهده هرگونه نقص یا مشکل در وسایل گازسوز، به سرعت اقدام به رفع آن کنند.

مددی در پایان گفت: آموزش‌های مستمر و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در زمینه ایمنی گاز باید ادامه یابد تا تمامی مشترکین با روش‌های پیشگیری از حوادث آشنا شوند و بتوانند با رعایت نکات ایمنی، از وقوع حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.