• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد: افتتاح ۸۳ پروژه کشاورزی با اشتغال پایدار

  • کد خبر : 61901
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  افتتاح ۸۳ پروژه کشاورزی با اشتغال پایدار
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با افتتاح 83 پروژه کشاورزی در هفته دولت، اشتغال پایدار برای بیش از 2 هزار و 100 نفر فراهم شده و شرایط برای بهره‌مندی 60 هزار خانوار از خدمات این پروژه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، خسرو شهبازی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز هفته دولت که به نام شهیدان رجایی و باهنر مزین شده، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهیدان و همچنین ۷۲ شهید جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: همراهی و تلاش‌های اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی استان، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این هفته ۸۳ پروژه با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای ۲ هزار و ۱۲۶ نفر و تثبیت اشتغال برای ۵ هزار و ۱۸۷ نفر و بهره‌مندی ۶۰ هزار و ۷۱۳ خانوار، آماده افتتاح شده است این پروژه‌ها نقشی مهم در ارتقای وضعیت اقتصادی استان و تقویت امنیت غذایی ایفا خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: هفته دولت فرصت مناسبی است تا به‌طور صادقانه اقدامات و دستاوردهای دولت به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه حمایت از کشاورزان، تقویت امنیت غذایی، و افزایش بهره‌وری در تولید، از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم محسوب می‌شود، گفت: رسانه‌ها نقش موثر و راهبردی در انعکاس این اقدامات برجسته را دارند.

شهبازی بیان کرد: با توجه به نقش حیاتی کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و توسعه اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری در این بخش و حمایت از کشاورزان امری ضروری و حیاتی است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی از نظر رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت سال ۱۴۰۳، پس از استان گیلان در ردیف دوم قرار گرفته است.

شهبازی تصریح کرد: از مجموع ۱۹ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های افتتاحی یک هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی تأمین شده است و همچنین یک هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری و مشارکت مردمی تأمین و سرمایه‌گذاری شده است.

وی تأکید کرد: محصولات کشاورزی استان، به ویژه میوه‌ها و خشکبار، دارای پتانسیل بالایی برای صادرات و ارزآوری هستند توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرده و به توسعه اقتصادی استان کمک شایانی نماید.

شهبازی در ادامهبیان کرد: به مناسبت هفته دولت، ۱۷ پروژه از مجموع ۸۳ پروژه آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان، در زیرمجموعه معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال و ایجاد ۴۲۹ شغل پایدار، آماده بهره‌برداری شده‌اند.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل کشتارگاه مرغ، واحد بسته‌بندی میوه و کنسانتره و پوره میوه تازه، تولید انواع کود عالی و ارگانیک، احداث سردخانه، خوراک دام و بسته‌بندی حبوبات و غلات و برنج است.

شهبازی اضافه کرد: ۲۷ پروژه دیگر از مجموع ۸۳ پروژه آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان، در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی، با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها شامل ۲۲ مورد انواع سیستم‌های نوین آبیاری و سه مورد احداث، بهسازی و پوشش بتنی کانال و دو مورد انتقال آب با لوله است.

وی همچنین افزود: ۱۳ پروژه توسط مدیریت تعاون روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد ریال و ایجاد ۱۵۲ شغل پایدار آماده بهره‌برداری است این پروژه‌ها شامل احداث باسکول، انبار، فروشگاه، و یک واحد میدان میوه و تره‌بار و حبوبات، همچنین تجهیز تونل انجماد و نصب ژنراتور برق است.

این مسئول افزود که ۱۰ پروژه از مجموع ۸۳ پروژه آماده بهره‌برداری در بخش کشاورزی استان، توسط اداره کل امور عشایر، با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و به منظور بهره‌مندی ۲,۲۸۰ خانوار عشایری آماده افتتاح است، این پروژه‌ها شامل بازسازی و مرمت ایلراه‌های عشایری و دیگر پروژه‌های مشابه است، این اقدامات نشان‌دهنده تعهد دولت به توسعه پایدار و بهبود شرایط زندگی در مناطق عشایری و روستایی است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=61901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.