• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در گلخانه هیدروپونیک مهاباد

  • کد خبر : 62476
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:  سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی در گلخانه هیدروپونیک مهاباد
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هفته گذشته گلخانه هیدروپونیک با مساحت 10 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در مهاباد احداث شده است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین؛ با بیان اینکه هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجان‌غربی گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی در شهرستان مهاباد به بهره‌برداری رسید؛ اظهار کرد: این گلخانه با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این گلخانه نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم برای بهبود روش‌های کشت و تولید در استان است، افزود: استفاده از تکنولوژی هیدروپونیک نه تنها به کاهش مصرف آب کمک می‌کند، بلکه کیفیت محصولات را نیز بهبود می‌بخشد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه این‌گونه پروژه‌ها می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر نقاط استان و کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: با افتتاح این گلخانه، برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد شده است و این فرصت‌های شغلی نشان‌دهنده تعهد ما به ارتقاء اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و توسعه اقتصاد محلی است.

وی در ادامه از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی خواست تا با مشارکت در چنین پروژه‌هایی، به رشد و توسعه پایدار منطقه کمک کنند.

شهبازی با اشاره به اهمیت خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی محدود، نیازمند استفاده بهینه از منابع و تکنولوژی‌های نوین هستیم. این گلخانه نمونه‌ای از تلاش‌های ما برای تحقق این اهداف است و امیدواریم در آینده نیز شاهد توسعه پروژه‌های مشابه باشیم.

وی همچنین به اهمیت آموزش و توانمندسازی کشاورزان در به‌کارگیری فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: برای اینکه کشاورزی ما در مسیر پایداری و بهره‌وری قرار گیرد، باید به آموزش و به‌روزرسانی دانش کشاورزان توجه ویژه‌ای شود ما در جهاد کشاورزی استان برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای را برای آشنایی کشاورزان با تکنیک‌های مدرن کشاورزی در نظر گرفته‌ایم و این روند را با جدیت ادامه خواهیم داد.

در پایان، شهبازی از همکاری نهادهای مختلف دولتی و بخش خصوصی در اجرای این پروژه قدردانی کرد و افزود: توسعه کشاورزی پایدار و افزایش تولیدات داخلی نیازمند همدلی و هم‌افزایی همه بخش‌هاست و امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها، بتوانیم گام‌های موثری در جهت خودکفایی کشور در زمینه تولیدات کشاورزی برداریم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.