• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

فیلمنامه؛ عنصری اساسی در سینمای جهان/ «پارادایم اصلی در فیلمنامه‌نویسی» الگویی در روایت ایده است آغاز پویش ملی سلامت در آذربایجان غربی معیار ارزیابی مسئولین ؛ میزان کار و خدمت آنان به مردم است نه سفارش این و آن مدیرعامل راهبردهای امسال شرکت ملی پست را تشریح کرد درمجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی پارس اعلام شد نیروی انسانی کارآمد مهمترین سرمایه در حفظ امنیت و استقلال کشور است حضور در دور دوم انتخابات، تکمیل رسالت انتخاباتی و تعیین سرنوشت جامعه فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران منتشر شد به کارگیری تمام توان نیروی انتظامی در اربعین حسینی امسال مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پیامی مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پیامی مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. تصویب سند شورای سلامت و دانش‌بنیان/اجرای طرح غنی سازی آرد در ۱۰ استان کشور آمادگی ٩٠٠ راهدار آذربایجان‌غربی برای خدمات رسانی در طرح زمستانی

3

اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای امتداد زیارت متعالی

  • کد خبر : 45858
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
اجرای برنامه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای امتداد زیارت متعالی
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، گفت: تمامی فعالیت های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای امتداد زیارت متعالی و برقراری ارتباط مستمر مردم با حضرت رضا(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، عبدالحمید طالبی در نشست خبری اعلام برنامه های ماه مبارک رمضان و عید نوروز که صبح امروز ۲۶ اسفندماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در  سالن جلسات سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: طی جلسه ای که با محوریت اجرای برنامه‌های ماه رمضان و عید نوروز در آذرماه امسال با مسئولان آستان و استان برگزار شد، سند محتوایی جامعی تهیه و تدوین شد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان توجه به قرآن و افطاری ساده از اولویت های فعالیت های آستان قدس رضوی است، گفت: شعار امسال برنامه‌های ما «آرام جان ها، بهار حرم و بهار زندگی» و توجه به حدیثی از امام رضا(ع) با محوریت اخلاق اجتماعی و کمک به مظلومان است که با همین نگاه در این ایام مردم ستمدیده و مظلوم غزه را از یاد نبردیم و در اجرای برنامه ها به آن توجه شده است.

طالبی در ادامه از اجرای ۲۶۰ برنامه تبلیغی، فرهنگی ویژه ایام ماه رمضان و عید نوروز در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت:  ۱۶ برنامه قرآنی، ۸ بسته مراسم محوری، ۱۱ برنامه ارائه خدمات به زائران،  ۱۲۴ عنوان برنامه توسط موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ۵ بسته برنامه اطعام و تامین ارزاق در مناطق محروم و ۷ عنوان برنامه خدمتی   از جمله این برنامه‌هاست.

ایجاد شبکه نخبگانی در سطح کشور با تصویب آیین نامه خادمان علمی

وی تصریح کرد: در سال گذشته آیین نامه خادمان علمی را در وزارت علوم در راستای پیوستن آستان قدس رضوی به شبکه نخبگانی کشور تصویب شد که با این مصوبه شاهد ایجاد شبکه نخبگانی در سطح کشور خواهیم بود. همچنین شورای خدمت علمی با ماموریت جدید فعالیت خود را با حضور چهره های علمی حقوقی و حقیقی آغاز کرده است.

طالبی با اشاره به این که بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی که دارای سابقه ۴۰ ساله است، به تازگی پنجاهمین جلد از کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغه و سرالبلاغه» را منتشر کرده است، گفت: انتشار این اثر فاخر یکی از افتخارات این مرکز است و با انتشار این گونه آثار ضمن برقراری پیوند قرآن و عترت در حرم، نقطه مشترکی با جهان اسلام برقرار شده که پاسخگوی شبهات بسیاری از مخاطبان خواهد است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ آموزشی تربیتی «زیست عفیفانه» توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: این دوره ها در راستای ایمن‌سازی فرزندان از آسیب های اجتماعی در سطح استانی و ملی برگزار شد که در سال آتی نیز تداوم دارد.

انتشار ۱۰۴ اثر توسط بنیاد پژوهش ها

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی همچنین توانسته است از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۴ اثر را در موضوعات مختلف منتشر و روانه بازار کتاب کند.

وی همچنین به فعالیت های یک ساله به نشر و افتخارات این موسسه اشاره کرد و گفت: به نشر طی سال جاری موفق به انتشار ۴۸۵ اثر شده و توانسته افتخاراتی در جشنواره های گوناگون کسب کند و جزو سه موسسه برتر کشور انتخاب شود.

طالبی در ادامه برگزاری دوره دارالعلم در تعطیلات تابستان با حضور ۳۰۰ نفر از طلاب برگزیده کشور توسط دانشگاه علوم اسلامی رضوی و برگزاری جشنواره صنایع خلاق امام رضا(ع)، افزودن رشته هنر و مکتب اسلامی، برگزاری کنگره علوم روز و…را از اقدامات شاخص دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) طی سال جاری ذکر کرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، همچنین با بیان اینکه موسسه آفرینشهای هنری با همکاری دانشگاه هنر دومین کنگره با محوریت مکتب هنر رضوی را برگزار کرده است، اضافه کرد: بحث سوغات فرهنگی زائر از موضوعات قابل توجه و مهم است که در همین راستا موسسه آفرینشهای هنری از نشان مهر با محوریت محصولات هنری رضوی و سوغات زائر رونمایی کرد.

طالبی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۵ موسسه با هدف پیوند بین قرآن و عترت فعالیت های فرهنگی خود را دنبال می‌کنند و در همین راستا مدارس امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی، طرح مکتب رضوی را در دست اجرا دارد.

ایجاد بخش مطالعات تخصصی مخطوطات
وی با اشاره به اینکه مخطوطات موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، از جمله ذخایر گران بهای این سرزمین هستند که حاوی اطلاعات ارزشمندی در موضوعات مختلف همچون فقه، حدیث، تفسیر، فلسفه، کلام، نجوم، طب، ریاضی، ادبیات و تاریخ است، از ایجاد بخش مطالعات تخصصی مخطوطات توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی خبر داد و  این اقدام را کار مهمی در راستای تحقق مرجعیت علمی عنوان کرد.

طالبی در پایان به برگزاری پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) طی سال جاری اشاره کرد و افزود: این کنگره در راستای تحقق اندیشه تمدنی حضرت رضا(ع) با شعار«عدالت برای همه و ظلم برای هیچ کس» با ۲۷ پیش نشست در داخل و خارج برگزار شد که اجلاسیه پایانی آن در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45858

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.