• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
3

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛ ترویج رشد تولید در دانشگاه‌های پارک علم و فناوری

  • کد خبر : 36995
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛  ترویج رشد تولید در دانشگاه‌های پارک علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی به ترویج رشد تولید در دانشگاه‌های پارک علم و فناوری تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، جواد نوری‌نیا رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پارک علم و فناوری یک نهاد مهم و اساسی در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دارایی‌های دانشگاهی است.

وی با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: ترویج نوآوری و ایده‌پردازی، ارتباط تنگاتنگ با صنعت، توسعه فناوری، آموزش علمی و کاربردی، ایجاد استارتاپ‌ها و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری که منجر به تولید ثروت از طریق علم می‌شود، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.

نوری‌نیا افزود: ایجاد ارتباطات بین دانشگاه‌ها، صنعتگران، سرمایه‌گذاران، و دولت جهت ایجاد شبکه‌های حمایتی و ترویج فرایند نوآوری، ارائه برنامه‌های آموزشی متخصصانه جهت تربیت نیروهایی با توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم در زمینه‌های فناوری از جمله فعالیت‌های این دانشگاه است.

وی گفت: به‌طورکلی، پارک علم و فناوری به‌عنوان مراکزی برای تولید دانش و فناوری مؤثر و ایجاد ارتباطات بین علم، صنعت، و بازار نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت داشته و پارک علم و فناوری استان با تمرکز بر شعار “مهار تورم و رشد تولید” و به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوآورانه و تجاری‌سازی ایده‌ها، برنامه‌ها و اقدامات متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باتوجه‌به چالش‌های اقتصادی و تورمی که برخی از کشورها مواجه هستند، شعار “مهار تورم” به‌عنوان یک هدف اقتصادی اساسی برگزیده شده است.

وی گفت: ترویج رشد تولید به‌عنوان بخش مهمی از برنامه‌های اجرایی پارک، به افزایش تولید کالا و خدمات نوآورانه در داخل کشور می‌پردازد و تشویق به تولید محصولات باارزش افزوده بالا و کسب‌وکارهای پایدار و نوآورانه از دیگر اقدامات این پارک است.

نوری‌نیا تأکید کرد: پارک علم و فناوری با ارائه حمایت‌های متنوع به کسب‌وکارهای نوآورانه، سعی در توسعه و تقویت این نهادها برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: ایجاد شرایط مساعد برای رشد و شکوفایی کسب‌وکارهای استارتاپی و ایجاد ارتباطات فعال با صنعت و بازار از دیگر اهداف پارک‌های علم و فناوری است.

نوری‌نیا تصریح کرد: تجاری‌سازی ایده‌ها و ارتقای فرایند تحقیقاتی به مرحله تولید و بازاریابی، از جمله اهداف اساسی این پارک است و ایجاد شرایط مساعد برای انتقال فناوری از دانشگاه‌ها به بخش‌های صنعتی و تجاری از دیگر اقدامات این مجموعه می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با پیگیری این برنامه‌ها و اقدامات، انتظار می‌رود که پارک علم و فناوری استان بتواند نقش مؤثری در کاهش تورم و افزایش تولید ایفا کند و بر اقتصاد منطقه و کشور تأثیر مثبتی گذارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=36995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.