• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

محمود نظرعلیان برای «مرد ابری» از جشنواره یونانی جایزه گرفت اجرای طرح نظام هدایت عملکرد عامل رشد و تعالی شرکت ملی پست است امکان وکالتی کردن حساب در بانک گردشگری برای خرید خودروهای وارداتی فراهم شد حسنعلی عزات خواه به همراه روسای اداره سنجش و امتحانات و ارزیابی عملکرد اداره کل آمورزش وپرورش استان از حوزه های امتحانی دبیرستان فرزانگان و سالن شهید ایزدپناه یاسوج بازدید و از نزدیک در جریان روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم قرار گرفتند. تمرکز شرکت ملی پست ارتقای کیفیت خدمات به دوستداران کتاب است صیاد بره وحشی در اقلید به دام افتاد «پارادایم اصلی در فیلمنامه‌نویسی» در ۱۲ جلسه موافقت شورای پول و اعتبار با واگذاری کوهستان پارک شادی مشهد کاشت ۱۳۰۰ هکتاری پیاز در کوار  سرپرست اداره بودجه و تامین منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس منصوب شد قلب جوان عشایر دشتستانی اهدا شد/ جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد آغاز به کار ۱۵ کانال انتخاباتی استان فارس 

2

رابطین بهداشتی بیمارستان‌ها، پل ارتباطی بین بهداشت و درمان

  • کد خبر : 39609
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
رابطین بهداشتی بیمارستان‌ها، پل ارتباطی بین بهداشت و درمان
بوشهر_ رییس بیمارستان امام حسین (ع) اهرم گفت: رابطین بهداشتی در بیمارستان‌ها کارشناسان باتجربه‌ای هستند که در زمینه ارائه‌ی خدماتِ سلامت، نقش پل ارتباطی بینِ بخش بهداشت و درمان را ایفا می‌کنند.

گیتی آنلاین_ دکتر زینب حسینی در این خصوص اظهار داشت: جلب مشارکت افراد جامعه برای حل مشکلات بهداشتی تا رسیدن به ســطح قابل قبولی از بهداشت برای همه افراد جامعه الزام است.

وی تصریح کرد: مشـاركت سبب افزایش آگاهی تک‌تک افراد جامعه شده و در این راســتا حضور داوطلبان بهداشــتی يک پدیده منحصربه‌فرد است که افق دســتيابي به سطح بهتر سـلـامتی را نويد می‌دهد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) اهرم گفت: رابطین بهداشتی به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباطی بین بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت و درمان نقش بزرگی در فرایند انتقال آگاهی‌های بهداشتی و درنهایت تغییر رفتار در جامعه را بر عهده دارند و در همین رابطه از ابتدای شهریور ۱۴۰۲ سعیده دشتی را به‌عنوان رابط بهداشتی بیمارستان معرفی کردند.

دکتر حسینی در ادامه بیان کرد: از مهم‌ترین وظائف رابط بهداشتی (خانم دشتی) می‌توان هماهنگی و ارجاع موارد هاری به مراکز هاری شهید رجایی و دلوار به همراه کارت واکسن، گزارش موارد مشکوک بیماری‌ها بر اساس پوستر تعاریف استاندارد بیماری‌ها (فوری، غیر فوری)، ارسال آمار هفتگی موارد مشکوک به واحد بیماری‌ها طبق فرمت مربوطه نام برد.

وی تصریح کرد: نظارت بر اجرای اصول Pit و رویکرد نوین آموزش HIV در زایشگاه بیمارستان و وجود کیت تشخیص سریع HIV در زایشگاه، توجیه و آگاه‌سازی پزشکان، همکاران کنترل عفونت زایشگاه و سایر بخش‌های مرتبط در خصوص دستورالعمل‌ها جهت گزارش به‌موقع بیماری‌ها و گزارش موارد مواجهه نیدل استیک (با هماهنگی سوپر وایزر عفونی) و چندین موارد دیگر از مهم‌ترین وظائف رابط بهداشتی است.

دکتر حسینی در ادامه بیان کرد: رابطین بهداشــتی به‌عنوان افراد تسهیلگر و رابط از زمره کسانی محسوب می‌شوند که نیاز به بررســی، کنترل و ارزشیابی مداوم دارند زیرا رعایت نکات بهداشــتی را توسعه داده و از طرفی نیز به دلیل اینکه خود از اعضاء جامعه بوده و به دلیل ارتباط مداوم، درگیر مسائل و مشکلات بهداشتی مردم هستند، تحت تأثیر آن‌ها عمل کرده و همچنین انتقال پیام‌ها توســط آن‌ها می‌تواند به‌خوبی صورت گیرد.

رئیس بیمارستان امان حسین (ع) اهرم تصریح کرد: در بســیاری اوقــات نیز رابطین به‌طور غیرمستقیم اثرگذار بــوده و در قالب پیام‌ها، نکات الزام بهداشــتی را به مردم متذکر می‌گردند و موجب تقویت رفتار آنان می‌شوند.

خبرنگار/ زهرا زنده بودی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.