• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

شهردار کلاچای  از اجرای پروژه سیستم روشنایی در ورودی شرقی شهر کلاچای خبرداد تحول دیجیتال در پست؛ پیشران تحول دیجیتال کشور است دریافت رایگان “زائر کارت” بانک گردشگری و بهره‌مندی از دهها خدمات ویژه برای زائران نجف و کربلا سرپرست بانک صادرات ایران منصوب شد جزئیات پرونده واردات چای توسط شرکت دبش بیانیه «داود فریدفر» فعال سیاسی برای دعوت به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری «تاوان»؛ فیلمی مطلوب برای علاقمندان سینمای بالیوود/کمک به تولید مشترک به‌جای برگزاری جشنواره‌های بی‌فایده رویکرد شرکت ملی پست، “هم افزایی” است پارسا پیروزفر و هدی‌زین‌العابدین با «در انتهای شب» به فیلم‌نت می‌آیند هر کس گرفتار فقر شود به چهار خصلت و عیب بزرگ مبتلا می‌گردد؛ 🔻ضعف در یقین، 🔻نقصان در عقل، 🔻سبکی در دینش 🔻و کمی حیاء در چهره‌اش، پس از فقر به خدا پناه می‌جویم. سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده / و معاون توسعه مدیریت وزارت تعاون صورت گرفت

1
معاون نوآوری و فناوری بسیج علمی فارس:

راه اندازی اولین فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه در فارس

  • کد خبر : 49503
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
راه اندازی اولین فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه در فارس
فارس_ معاون نوآوری و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان در استان فارس و با هدف تسهیلگری و بازارسازی محصولات فناورانه در سطح داخلی و بین المللی، اولین فن بازار تخصصی زیست بوم نوآوری و دانش بنیان فارس آغاز به کار کرد.

گیتی آنلاین_ سجاد اکبرپور اظهار داشت: این شبکه فن بازار که ذیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و به عنوان یکی از واحدهای اصلی شبکه خلاق، نوآور و دانش بنیان فارس و جنوب کشور فعالیت می‌کند، به طور تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین با اولویت شهر هوشمند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی راه اندازی این فن بازار تخصصی را در راستای رویکرد نوآوری در زیست بوم دانش بنیان و خلاق استان دانسته و آن را به عنوان یک الزام و مکمل برای این زیست بوم معرفی کرد.

اکبرپور خواستار حمایت همه جانبه و حداکثری مجموعه‌های مرتبط دولتی و خصوصی در استان برای هرچه بهتر شدن عملکرد این فن بازار شد و پیرامون اهمیت راه‌اندازی فن بازار تخصصی در زیست بوم دانش بنیان بیان کرد: فن بازارها به عنوان پل ارتباطی میان ایده‌های نوآورانه و بازار، نقشی کلیدی در رونق و توسعه اقتصاد دانش بنیان ایفا می‌کنند. این مراکز با فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل دانش، فناوری و تجارب بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران، به تسریع فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه فارس نیز با تمرکز بر حوزه‌های فناوری‌های نوین، می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه استان در این عرصه‌ها و همچنین توسعه اقتصاد دانش بنیان در منطقه داشته باشد.

معاون نوآوری و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به انتظارات از فن بازار تخصصی گفت: از این فن بازار انتظار می‌رود که با ارائه خدمات متنوعی از جمله ایجاد پایگاه داده جامع از محصولات و خدمات فناورانه، برگزاری رویدادهای تخصصی و نمایشگاهی، تسهیل فرآیند مذاکره و انعقاد قرارداد بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های بازارسازی و تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان به رونق بازار محصولات فناورانه در استان فارس و جنوب کشور کمک کند.

وی با تاکید بر امیدواری‌هایی که برای آینده با راه اندازی فن بازار تخصصی وجود دارد، اذعان داشت: با راه‌اندازی این فن بازار تخصصی، گامی مهم در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان در استان فارس برداشته شده است. با حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان و فعالان این حوزه، می‌توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این فن بازار و نقش‌آفرینی موثر آن در رونق اقتصاد دانش بنیان در استان فارس و در منطقه بود.
اکبرپور همچنین گفت: این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در جهت راه‌اندازی فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری باشد.
وی در پایان متذکر شد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان فارس در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، انتظار می‌رود که این فن بازار تخصصی به عنوان یک مرکز مرجع در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شده و به تبادل دانش، فناوری و تجارب بین ایران و سایر کشورهای جهان کمک کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=49503

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.