• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

ردیابی آفت سوسک سرخرطومی خرما در بیش از ۷۴۰۰ هکتار از نخلستان های سیستان‌وبلوچستان

  • کد خبر : 60072
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۵
ردیابی آفت سوسک سرخرطومی خرما در بیش از ۷۴۰۰ هکتار از نخلستان های سیستان‌وبلوچستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی حنایی خرما در سطح بیش از ۷هزار ۴۷۵ هکتار از نخلستان‌های استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

گیتی آنلاین-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی حنایی خرما در سطح بیش از ۷هزار ۴۷۵ هکتار از نخلستان‌های استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

اردشیر شهرکی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد ۵ هزار و ۷۵۵ اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار ۵ هزارو ۶۹۱ اصله درخت خرما انجام و ۶۴ اصله نخل نیز بدلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا گردید.

وی با اشاره به هزینه های بالای کنترل این آفت برای کشاورزان تاکید کرد:همچنان برای حمایت از نخل کاران در مهار این آفت قرنطینه ای خطرناک نیاز به حمایت مسئولین در راستای تامین و تخصیص اعتبارات بیشتر میباشیم .

شهرکی تصریح کرد: با توجه به اینکه این آفت در سال دارای بیش از ۳ نسل میباشد ،ردیابی باغات آلوده در چند مرحله مستمر انجام میگردد.

گفتنی است آفت سوسک سرخرطومی حنایی به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفات نخیلات نام برده می‌شود که برای زندگی و تغذیه به طور معمول از تنه درخت استفاده می‌کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60072

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.