• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
حسام الدین اسعدی:

رسالت اصلی بانک مهر ایران ، بانکداری ایرانی _ اسلامی است

  • کد خبر : 29086
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
رسالت اصلی بانک مهر ایران ، بانکداری ایرانی _ اسلامی است
حسام الدین اسعدی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کردستان در نشست خبری ری که به مناسبت هفته دولت با خبرنگاران استان در محل سالن جلسات برگزار گردید به تشریح عملکرد بانک در استان پرداخت .

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، حسام الدین اسعدى ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران محترم در جلسه و تبریک مجدد روز خبرنگار ، اظهار داشت : منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از مرز ۲۰۰ همت عبور کرد و این را نشان دهنده جایگاه خوب بانک نزد مردم دانسته و اعتماد و رضایتمندی مشتریان را موجب افتخار بانک و همکاران می باشد ، همچنین از ابتدای سال جاری بانک ۳۰ درصد رشد منابع داشته است که این رقم در استان ۲۸ درصد میباشد. همچنین از ابتدای دولت سیزدهم منابع استان %۲۲۲ رشد و از ۱۶ هزار میلیارد ریال ۵۲هزار میلیارد ریال رسیده است.

حسام الدین اسعدی بیان کرد: تعداد مشتریان بانک در شانزدهمین سالی که از عمر آن میگذرد به بیش از پانزده میلیون نفر رسیده است و رشدی ۷ درصدی را نسبت به پایان سال نشان میدهد در استان نیز بیش از ۲۰۰ هزار نفر مشتری داریم که از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳۰ به مشتریان استان افزوده شده است.

مدیر امور شعب بانک مهر ایران کردستان ، پرداخت تسهیلات بدون ضامن را از اولویتهای اصلی بانک دانست و اعلام کرد در یکسال اخیر بیش از ۴۳۵ هزار فقره وام بدون ضامن با مبلغ بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت شده است که سهم استان ۱۲۳۲۳ فقره به مبلغ سه هزا و پانصد میلیارد ریال می باشد.

اسعدی در ادامه در خصوص گسترش خدمات غیر حضوری در بانک و آمار قابل توجه و رشد روز افزون عملکرد بانک در بهره مندی مشتریان از خدمت غیر حضوری اشاره کرد و استان را در این خصوص بویژه تسهیلات آنلاین در کشور پیشرو اعلام نمود.در مجموع در یک سال اخیر بیش از یک میلیون و سیصد هزاز فقره افتتاح حسایب آنلاین در بانک صورت گرفته که سهم استان کردستان ۳۸ هزار فقره بوده است همچنین بیش از ۴۴۳ هزار فقره تسهیلات بصورت آنلاین پرداخت شده است که سهماستان نزدیک ۲۴ هزارفقره می باشد.

همچنین در یکسال اخیر مجموعا ۳۴۷ ، ۳۴۰ ، ۳ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از یک میلیون و چهارصد هزار میلیارد ریال در بانک پرداخت شده است که سهم استان کردستان ۴۹۹ ، ۷۷ فقره و ۴۵ مبلغ هزار میلیارد ریال می باشد.

در مجموع از زمان تاسیس بانک بیش از ۱۴۰ هزار فقره وام با ارزش ریالی ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

همچنین در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی در یکسال اخیر استان تقریبا تمامی بودجه ابلاغی را به معرفی شدگن کمیته امداد ، بنیاد برکت ،بهزیستی ، بنیاد مسکن و تسهیلات ازدواج و فرزند آوری را نیز پرداخت نموده است

ازدواج : تعداد ۱۲۶۵ فقره مجموعا به مبلغ ۲۱۷۲ میلیارد ریال فرزند آوری: تعداد ۱۷۵۸ فقره مجموعا به مبلغ ۸۸۹ میلیارد ریال کمیته امداد ۳۶۹ فقره مجموعا به مبلغ بهزیستی تعداد ۲۳۷ فقره ۳۱۰ میلیارد ریال که مجموعا به مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال ۶۷۱ میلیارد ریال

اشتغال زایی استانداری تعداد ۶۶۲ فقره مجموعا به مبلغ

بنياد مسكن : تعداد ۹۳ فقره مجوعا به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال

۱۴۲ میلیارد ریال بنیاد برکت : تعداد ۲۳۳ فقره مجموعا به مبلغ بیماران معسر خاص تعداد ۷۹۲ فقره جمعا به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال است .

اسعدی همچنین در خصوص رویکرد بانک در خصوص بانکداری الکترونیک ، راه اندازی پیشخوان مجازی و کیو بانک در بانک را در یک سال اخیر بسیار ارزشمند دانست و حرکت به سمت بانکداری الکترونیک را جز برنامه های مدون بانک اعلام کردند.

اسعدی افزود : در این خصوص برای افتتاح حساب آنلاین و تسهیلات آنلاین این امکان فراهم شده است که مشتریان بدون حضور در شعبه و در هر ساعت از شبانه روز بتوانند افتتاح حساب و یا پروسه دریافت تسهیلات را به راحتی و در کمترین زمان از طریق پیشخوان مجازی انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است از اول سال جاری بیش از %۵۵ تسهیلات استان به صورت غیر حضوری و آنلاین تشکیل و پرداخت شده است و بیش از %۶۰ افتتاح حسابهای استان نیز بصورت آنلاین بوده است. همچنین راه اندازی استفاده از سفته الکترونیک نیز در بانک برای ضمانت تسهیلات اجرایی شده است.

در ادامه این نشست، اسعدی افزود بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای نسبت مطالبات به مصارف زیر نیم درصد بوده و در نظام بانکی این نسبت نظیر میباشد و نشان دهنده خوش حسابی و همراهی مشتریان جهت بهره مندی بیشتر متقاضیان از تسهیلات می.باشد همچنین در نرخ کفایت سرمایه بانک ۸/۸ میباشد که در شبکه بانکی جزء بانکهای اسنت که بالاتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی که ۸ می باشد است.

در راستای حمایت از تولید نیز در استان با پرداخت بیش از ۱۳ هزار فقره مجموعا به مبلغ بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالا و حمایت از کالای ایرانی پرداخت شده است. از دیگر طرح های بانک که در یک سال اخیر اجرایی شده است طرح مهریار بوده که در این طرح سازمان ها ادارات شرکتها با پرداخت حقوق پرسنل خود از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران مشمول دریافت تسهیلات به پرسنل خود میشوند که در این خصوص نیز تاكنون ۷۳۵ فقره وام جمعا به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

در ایفای مسئولیتهای اجتماعی نیز بانک همواره حضور داشته و بعنوان دغدغه همیشگی مدیران ارشد بانک می باشد در استان نیز بیش از ۵۱۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف اعم از زنان سرپرست خانوار مجمع خیرین سلامت خانواده های زندانیان بی بضاعت و …. پرداخت شده است.

همچنین اهدا ۶۰ دستگاه ضد عفونی کننده UV به دانشگاه علوم پزشکی و همچنین خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان متولد شده جمعا با بودجه ۷۰۰ میلین ریالی و اهدا به شیرخوارگاه مریم نیز از اقدامات بانک در استان برای ایفای مسئولیتهای اجتماعی بوده است .

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29086

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.