• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی:

رسیدگی به ۴۵۴ هزار پرونده در دادگستری کردستان

  • کد خبر : 22804
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
رسیدگی به ۴۵۴ هزار پرونده در دادگستری کردستان
رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۱ در تمام و کل دادگستری استان اعم از دادسرا، محاکم بدوی، محاکم تجدیدنظر و شوراهای حل اختلاف ۴۵۰ هزار پرونده به این شعب وارد شده که همکاران ما در دستگاه قضا استان به۴۵۴ هزار پرونده رسیدگی کرده اند

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه با خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: نقشه راه قوه قضائیه در چهار سال اخیر از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آغاز شده و بر اساس بیانیه سند تحول قضایی تدوین که بعد از انتصاب رییس جدید قوه قضاییه ، به سند تحول و تعالی ارتقا پیدا کرد .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: برای اجرای این اسناد ، برنامه عملیاتی سالانه در کل دادگستری‌های کشور تدوین شد که اجرای عدالت و ایجاد اعتماد و رضایت‌مندی و امیدآفرینی در بین مردم جزو برنامه‌های اولویت‌دار سند تحول قضایی بوده که خوشبختانه این اهداف به طور نسبی حاصل شده و همچنان این رویکرد به قوت خود ادامه دارد .

 

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان بیان کرد : در سال ۱۴۰۱ در تمام و کل دادگستری استان اعم از دادسرا، محاکم بدوی، محاکم تجدیدنظر و شوراهای حل اختلاف ۴۵۰ هزار پرونده به این شعب وارد شده که همکاران ما در دستگاه قضا استان به۴۵۴ هزار پرونده رسیدگی کرده اند همچنین در مدت سال قبل ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده که به نوعی کاهش ۷ درصدی پرونده‌ها از موجودی پرونده‌های قضایی دادگستری استان کردستان کاهش و کسر شده که حاصل تلاش شبانه روزی عزیزان دستگاه قضا استان بوده که منجر به جلب جایگاه سوم کشور در این حوزه شده ایم .

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در ادامه گفت: مطالبات مالی ، احصار از پرداخت محکوم له ، ابطال سند رسمی ، اثبات مالکیت و طلاق توافقی بیشترین عنوان پرونده‌های دعاوی حقوقی در استان هستند که در سال ۱۴۰۰ ، ۱۲/۵ درصد پرونده‌های ورودی کاهش یافته و رتبه پنجم کشوری را نیز در این حوزه کسب کردیم .

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته مشکلات ۱۹ واحد تولیدی رفع و ۱۴ واحد تعطیل احیا و ۶۹۷ نفر اشتغال در استان ایجاد شد، عنوان کرد: به منظور حمایت و تحقق شعار سال هر هفته از یک واحد تولیدی بازدید و به مشکلات ورود خواهیم کرد، دستور داده که اجرای هیچ حکم قضایی نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران در کردستان شود.

 

حسینی به فعالیت‌های حوزه مبارزه با فساد در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات شاخصی پیرامون برخورد با فساد و تخلفات از مدیران و فرمانداران اسبق گرفته تا شهرداری مریوان انجام شده که اطلاع‌رسانی شده است.

 

محمد جباری دادستان مرکز کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: ورود به مسائل نوینی از حقوق عامه از جمله مواردی است که مدنظر قرار گرفته است ، یکی از مصادیق حقوق عامه بحث قانون جوانی جمعیت است که مبحث مسکن و واگذاری اراضی در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

 

دادستان مرکز کردستان اعلام کرد: در خصوص بالغ بر ۱۰ هزار واگذاری زمین بررسی‌های متعددی را انجام داده ایم و زمین‌های متعددی بالغ بر ده‌ها هکتار از حالت فریز خارج شده است.

 

جباری در زمینه معادن هم اظهار کرد: در بحث معادن نیز بر اساس قوانین معادن و اختصاص بخشی از درآمد معادن در مناطق اکتشاف شده ورود کرده ایم تا این درآمد ها به مناطق دارای معدن برگردد.

 

جباری در زمینه قرارگاه جهادی ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال فعال شده است و در هفته یک جلسه نیز در این حوزه برگزار خواهد شد .

 

محمد جباری دادستان مرکز کردستان بیان کرد : مبارزه با زمین خواری‌ها و موقوفه خواری‌ها ، تعرض به حریم راه‌ها یکی دیگر از حوزه‌هایی بوده که ورود کرده ایم ، در خصوص مقابله با تغییر کاربری و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز فقط در سنندج ۱۸۰ مورد حکم صادر شده است .

 

جباری در خصوص صندوق قرض الحسنه سنندج عنوان کرد: صندوق قرض‌الحسنه سنندج از دیگر مواردی بود که دستگاه قضائی به آن ورود کرد و خوشبختانه از تضییع حقوق بیش‌از ۱۰ هزار عضو آن جلوگیری شد ، همچنین بر انتخاب هیئت مدیره امین برای این صندوق نظارت هایی صورت گرفت و سازمان اقتصاد اسلامی کمکی به این صندوق خواهد کرد .

 

جباری در پایان اضافه کرد: در حوزه نظارت بر امر مولدسازی نیز ورود کرده ایم و اصحاب رسانه نیز می‌توانند هرگونه تخلف در این امر را با دادستانی در میان بگذارند تا به عنوان مدعی العموم ورود کنیم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.