• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره شانگهای به داود ملک‌حسینی برای «علت مرگ: نامعلوم» رسید افتتاح و بهره برداری از نخستین خانه محیط زیست در شهرستان بختگان محفل ادبی و شعرخوانی «چله شهدای خدمت» به همت محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد تاکید بر مدیریت منابع و مصارف در همایش بررسی عملکرد اداره امور شعب استان فارس با حضور مدیرعامل بانک ملی ایران مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در آستانه برگزاری مجمع عمومی شستا اعلام کرد: شستا در مسیر تحول و آینده‌سازی/ رشد ۵۹ درصدی سود شستا معرفی روند پیشبرد پروژه های پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به وزیر بهداشت «عشق در پیری» در روز پایانی دو سانس روی صحنه می‌رود مجسمه‌های «هادی روشن ضمیر» به گالری سهراب می‌رود آیین رونمایی از ناوگان جدید خودروی امداد گازرسانی شیراز برگزار شد حمایت خیر شیرازی از صندوق حمایت از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توزیع پنج میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان از ابتدای ماه محرم

1

رشد اقتصادی ۸ درصد در دستور کار دولت قرار دارد

  • کد خبر : 37127
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
رشد اقتصادی ۸ درصد در دستور کار دولت قرار دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رشد۸درصدی در بخش اقتصاد در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: ارائه داده‌ها و اطلاعات آماری باید توسط فرمانداران و مدیران شهرستانی با دقت انجام شود.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول بیان کرد: یکی از اقدامات بی نظیردولت سیزدهم تاکید بر موضوع رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: موضوع رشد اقتصادی ۸ درصدی یک تکلیف برای تمامی استان‌ها بوده و هر استان سهمی از ۸ درصدکل را در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و معدن دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مثلا سهم استان سیستان و بلوچستان از رشد اقتصادی سالانه کل ۸/۷ درصد می باشد، لذا این سهم باید در سطح ۲۶ شهرستان تقسیم شود و متناسب با ظرفیت شهرستان ها بتوانیم به این عدد و رقم دست یابیم.

وی گفت: متناسب با رشد اقتصادی که در شهرستان‌ها انجام می‌شود قطعاً تقسیم و توزیع منابع هم به همان سمت و سو خواهد رفت.

عرب اول اظهار کرد: موضوع آمایش سرزمین نیز بسیار مهم است و در کلان استان با همین نگاه تقسیم و توزیع منابع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تقسیم منابع باید بر اساس خروجی آمایش سرزمین باشد چرا که ظرفیت‌ها و محدودیت‌های هر شهرستان در قالب این سند احصا شده، بنابراین اگر قرار است تغییری در شاخص های توسعه استان رخ دهد، اجرای آن ضروری است.

وی بیان کرد: امسال تاکنون دو مرحله تخصیص به استان ابلاغ شده، سه ردیف تخصیص نیز در قالب ردیف مکران، متوازن و محرومیت زدایی در دست اقدام است که تکلیف اعتبار و دستگاه های اجرایی مشخص شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توزیع خواهد شد.

عرب اول با بیان اينکه از سه منبع فوق سهم شهرستان چابهار قابل ملاحظه است، افزود: برای بحث آبرسانی به چابهار و کنارک علاوه بر اعتبار مندرج در پیوست یک قانون بودجه از محل اعتبارات متوازن حدود ۴۰ میلیارد تومان و از سواحل مکران حدود ۹۰ میلیارد تومان برای این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=37127

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.