• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0
افتتاح سینما در تربت جام و پردیس سینمایی ملل:

رشد چشمگیر سینمای خراسان رضوی

  • کد خبر : 56643
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
رشد چشمگیر سینمای خراسان رضوی
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: افتتاح سینما در تربت جام و پردیس سینمایی ملل باعث رشد چشمگیر سینمای خراسان رضوی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، محمد حسین‌زاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، امروز در آیین افتتاح سینما ملل مشهد با اشاره به افتتاح سینما در تربت جام اظهار کرد: این اتفاقات خوبی در سینمای خراسان رضوی رخ داده است. بخشی از آن به ساخت فیلم توسط هنرمندان مشهدی و بخشی دیگر به ایجاد فضای مناسب برای تماشای فیلم مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: در دو، سه سال گذشته، چندین فیلم سینمایی توسط هنرمندان خراسانی ساخته شده و پیشرفت در عرصه صنعت سینما مشاهده می‌شود. در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، سه فیلم از کارگردانان مشهدی حضور داشتند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: تیرماه ۱۴۰۰ تنها ۷ سینما در استان داشتیم، اما امروز این رقم به ۲۰ سینما و ۹۷ سالن رسیده است. همچنین میزان فروش در سینماها از ۲۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

حسین زاده اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، فروش ۶۲ میلیارد تومانی داشته‌ایم و اطمینان داریم که تا پایان سال، رکورد ۱۴۰۲ را خواهیم شکست.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی، تلاش شد تا فیلمسازان فیلم بسازند و سرمایه‌گذاران سینما ایجاد کنند. هموار کردن این مسیر وظیفه اداره ارشاد است و ما تا جای ممکن از این افراد حمایت کرده‌ایم.”

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به ساخت پردیس سینمایی ملل به عنوان نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: مرز جغرافیایی بین این دو کشور عمرش کمتر از ۲۰۰ سال است، اما مرزی بین قلب‌های این دو کشور وجود ندارد.

حسین زاده بیان کرد: دلبستگی ما به افغانستانی‌ها بیش از اینهاست. دشمنی‌ها و توطئه‌های استعمارگران نمی‌تواند پیوند قلبی بین این دو کشور را تضعیف کند. این محله به واسطه وجود اقوام و ملل مختلف و نخبگان، فرصت‌های نابی را به وجود می‌آورد و تاسیس پردیس سینمایی ملل نمونه این وحدت و استفاده از فرصت‌ها است.

در ادامه عبدالهی مدیر مجتمع تجاری بازار ملل اظهار کرد: لازم در این منطقه یک مجموعه فرهنگی و تفریحی ایجاد شود.

وی ادامه داد: محدوده اطراف پردیس سینمایی ملل جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر دارد و شامل محلات گلشهر، تلگرد، مهرآباد، پنجتن، شهرک شهید رجایی است که بخش عمده‌ای از حاشیه شهر مشهد است.

عبداللهی افزود: احساس کردیم برای تحول فرهنگی و استفاده مردم از فضای تفریحی سالم در این سوی شهر جای سینما خالی است.

مدیر مجتمع تجاری بازار ملل با بیان این مطلب که متراژ سینمای ملل ۶ هزار متر مربع است بیان کرد: بازار بزرگ ملل بزرگترین مجتمع تجاری در شرق شهر است و برای پیشرفت آن نیاز به همراهی و همکاری دیگر مسئولان هستیم.

گفتنی است: پردیس سینمایی ملل امروز در بلوار شهید آوینی مشهد با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان سینمایی کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی با ظرفیت ۵ سالن و ۶۰۰ صندلی افتتاح شد.

پردیس سینمایی ملل شامل ۵ سالن نمایش با ظرفیت ۶۰۰ نفر افتتاح شده است. بخش سینمای روباز نیز با ظرفیت ۴۰۰ نفر شهریور ماه به صورت ویژه همراه با اکران مردمی افتتاح شد.

هزینه ساخت پردیس سینمایی ملل را ۱۲ میلیارد تومان برآورد شد که با هدف اعتلای فرهنگ و هنر و آشتی مردم این محلات را با پرده نقره‌ایبوده است.

نرخ بلیت در بیشتر سانس‌ها به ویژه صبح و عصر و روز‌های نیم‌بها در دو سه ماهه اول افتتاح سالن، ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.