• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

رشد چشمگیر شاخص‌های اقتصادی و عمرانی خراسان رضوی در سایه خدمت به زائران/ تعهد مسئولان خراسان به ارتقای سطح خدمات به زائران

  • کد خبر : 47878
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۵
رشد چشمگیر شاخص‌های اقتصادی و عمرانی خراسان رضوی در سایه خدمت به زائران/ تعهد مسئولان خراسان به ارتقای سطح خدمات به زائران
استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های اجرایی و تجربیات ارزشمندی در این زمینه به دست آمده است و تلاش می‌کنیم تا با ارتقای کیفیت خدمات، تجربه‌ای معنوی و خاطره‌انگیز برای زائران رقم بزنیم که در سایه این خدمت رسانی اقتصاد استان هم رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، یعقوبعلی نظری ، در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد که در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اینکه  این توفیقی الهی است که در این مقطع زمانی در کنار شما خدمتگزار زائران علی بن موسی الرضا(ع) باشم اظهار کرد: هرچند گاهی دچار غفلت می‌شویم، اما در توفیقات خود مرهون الطاف خاص امام هستیم و تلاش ما این است که کوتاهی‌ها و قصورات خود را جبران کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کار جمعی در پیشرفت استان، اظهار کرد: خراسان رضوی در مقایسه با سایر استان‌ها در موضوع کار جمعی از برجستگی خاصی برخوردار است. البته این نمود زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

استاندار خراسان رضوی افزود: به عنوان خدمتگزار شاهد هستم در تمام عرصه‌ها و حوزه‌ها انسجام خوبی بین مدیران اجرایی و افراد تاثیرگذار استان وجود دارد و شاهد بر این ادعا، حرکت استان به سمت افق روشن به ویژه در حوزه اقتصاد است.

نظری  اقتصاد استان در حال حرکت به سمت اهداف بلند  عنوان و اضافه کرد: حرکت در حوزه خدمت‌رسانی، عمرانی و زیرساختی نیز با دقت بسیاری در حال انجام است و تمام مسئولان در این بخش اهتمام دارند.

امنیت و سلامت زائران: اولویت اصلی

استاندار خراسان رضوی  با بیان اینکه استان ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر شهرهای کشور مشکلی ندارد و امنیت در این استان برقرار است. تصریح کرد: نمونه بارز آن را می‌توان در انتخابات اخیر مشاهده کرد. برگزاری انتخابات با این عظمت، مشارکت، دقت، امنیت، سلامت و رقابت، با وجود این جمعیت بالا، گستردگی و مولفه‌های بالا، بسیار حائز اهمیت است.

خدمت به زائران: نهادینه شدن و ارتقای کیفیت

وی با اشاره به اینکه خدمت به زائران در مشهد در حال نهادینه شدن است خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از موضوعات را به عنوان دغدغه نداریم، زیرا ظرفیت اجرایی خوبی در این زمینه وجود دارد و تجربیات ارزنده‌ای به دست آورده‌ایم که همه این‌ها غنیمت است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: همیشه در موضوع اسکان دغدغه‌هایی وجود داشته است، البته تمام دستگاه‌های مرتبط از نظر کمیت، کیفیت و زمان‌شناسی خدمات خود را افزایش داده‌اند.

نظری در خصوص امنیت و سلامت زائران گفت: امنیت و سلامت زائر توسط دستگاه‌های مسئول همواره در دستور کار قرار دارد. مباحث تأمین نیازمندی‌ها، نحوه خدمات و اطلاع‌رسانی به زائران به نحو احسن در حال انجام است و کیفیت کار رو به افزایش است.

وی بیان کرد: مباحث خدمت به زائران در یک بسته خدمت به زائران جاری و ساری است و سال به سال افزایش کمی و کیفی را به همراه دارد.

خراسان رضوی، میزبان برتر زائران امام رضا (ع) در کشور

در ادامه این همایش مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در تعطیلات نوروزی، ۵۹ بازارچه با بیش از ۸۸۰ غرفه صنایع‌دستی در ۱۸ شهرستان استان برپا شد و طی این مدت ۴۰۰ هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

 

سیدجواد موسوی در تشریح اقدامات این اداره در حوزه اسکان افزود: ۴ هزار و ٩۶٢ نقطه در استان با ظرفیت ۶٧٠ هزار نفر شب برای اسکان نوروزی برنامه‌ریزی شد و توانستیم در زمینه اقامت زائران در سطح کشور رتبه اول را کسب کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.