• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4
حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد:

رشد ۱۰۷ درصدی گندم و۵۶ درصدی دانه روغنی در استان لرستان

  • کد خبر : 25076
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
رشد ۱۰۷ درصدی گندم و۵۶ درصدی دانه روغنی در استان لرستان

نشست خبری – مطبوعاتی حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اصحاب رسانه استان طی سلسله نشست سه شنبه های خبری درسالن آمفی تئاتر استانداری میعادگاه مدیران و رسانه ها برگزار شد . مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در ابتدای سخنان خود نبود نیروی انسانی متخصص را یکی از دلایل پایین بودن […]


نشست خبری – مطبوعاتی حجت بیرانوند مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اصحاب رسانه استان طی سلسله نشست سه شنبه های خبری درسالن آمفی تئاتر استانداری میعادگاه مدیران و رسانه ها برگزار شد .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در ابتدای سخنان خود نبود نیروی انسانی متخصص را یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان در استان برشمرد و عنوان کرد: نبود نیروی انسانی متخصص یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان در استان است و ما هم از وضعیت کیفیت نان راضی نیستم اما واقعیت این است که عوامل متعددی در کیفیت نان موثر هستند.

حجت بیرانوند در ادامه بیان داشت: تاکنون ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده؛ رشد خرید گندم نسبت به سال گذشته تا کنون ۱۰۷ درصد بوده است.

این مدیر باتجربه پیش بینی هم داشت: پیش‌بینی ما خرید ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان است، یعنی صد هزار تن مازاد بر نیاز استان، این در حالی است که سال گذشته ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: یکهزار و ۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان تسویه و بدهی دولت بابت خرید تضمینی گندم از این افراد تا پنجم تیرماه جاری پرداخت شده .

وی اذعان داشت: این مبلغ، بخش اول مطالبات گندم کاران و شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم است و در مرحله بعد نیز۲ هزار تومان جایزه و یکهزار و ۵۰۰ تومان یارانه نیز به ازای هرکیلوگرم توسط دولت پرداخت می شود.

حجت بیرانوند خاطرنشان ساخت: از اول خردادماه همزمان با آغازفصل خرید تضمینی گندم در استان تاکنون ۲۲۵ هزار تن از این محصول خریداری شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد رشد یافته.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت نگهداری غلات استان را ۸۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: نیاز استان ۳۰۰ هزار تن است، یعنی ما برای نگهداری غلات استان از ظرفیت مناسبی برخوردار هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل ۷ هزار تن برنج و ۶ هزار تن شکر در استان توزیع شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم ۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان به برخی تخلفات حوزه آرد گریزی اجمالی زد: فاصله قیمت تمام شده آرد با آردی که به دست نانوا می‌رسد فضا را برای تخلف در این حوزه فراهم نموده.

حجت بیرانوند با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند در کارخانجات آرد استان، گفت: با نصب دوربین و مجهز کردن کامیون‌ها به جی پی سی امکان ثبت تخلف در حوزه آرد وجود دارد و لرستان به عنوان پایلوت برای راه‌اندازی این سامانه انتخاب شده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به گستردگی بازار و حوزه آرد و نان، تخلف در این بخش همیشه وجود دارد و سال گذشته نیز عده ای از متخلفان این حوزه در مرکز استان بازداشت شدند که هم اکنون در حال گذران مراحل قضایی هستند.

حجت بیرانوند اظهار داشت: حجم تخلف این افراد بالا است و به تخلفات خود در حوزه آرد اعتراف کرده اند که برای جلوگیری از این تخلفات، لرستان طرحی را به صورت پایلوت برای کنترل خودروهای حمل و توزیع آرد از طریق هوشمندسازی آغاز کرده است و نتایج آن در آینده اعلام می شود.

وی در پایان، سرانه مصرف نان در لرستان را ۱۲ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: از ابتدای طرح سهمیه بندی آرد نانوایی ها تاکنون، تنها ۹۰ تن از سهمیه نانوایی های متخلف کم شده که در مقایسه با مصرف سالانه ۲۷۸ هزار تن آرد، بسیار ناچیز است.

گزارش علی نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=25076

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.