• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

رها سازی یک بهله سارگپه پابلند در شهرستان لامرد بعد از دوماه تیمار و بازپروری

  • کد خبر : 44934
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
رها سازی یک بهله سارگپه پابلند در شهرستان لامرد بعد از دوماه تیمار و بازپروری
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت: یک بهله پرنده سارگپه پابلند در این شهرستان بعد از دوماه تیمار و بازپروری در طبیعت رها شد ، رها سازی پرندگان شکاری علاوه بر اینکه چرخه زیستی را تکمیل می کند فرصتی برای تقویت زیست بوم شهرستان است.

گیتی آنلاین_ حمزه برومند فر در ادامه گفت: وجود پرندگان شکاری برای حفظ زیست بوم بسیار مناسب است ، پرندگان شكاری كه در رأس یكی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل كنترل آنها جلوگیری می كنند و زنده گیری آنها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آنها می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به بازپروری پرندگان آسیب دیده حساس باشند و به آن اهمیت دهند اضافه کرد: هر گاه با این پدیده روبرو شدند و پرنده ای آسیب دیده دیدند می بایست آن را در اختیار کارشناسان محیط زیست قرار دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد خاطر نشان کرد: مناطق طبیعی شهرستان لامرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی شهرستان ، سالانه پذیرای صدها پرنده شكاری مهاجر است كه برای زمستان گذرانی به این شهرستان روی می آورند. اما به دلایل متعدد مورد تهدید جدی قرار می گیرند و هرساله تعداد زیادی از آنها از گردونه حیات خارج می شوند و همواره با جمعیتی كمتر به زیستگاه های اصلی خود باز می گردند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44934

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.