• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 12 March - 2025

اخبار ویژه

کشف کبک زنده و سلاح از شکارچی غیر مجاز در شهرستان کوهچنار  با شهادت شهید سید حسن نصرالله جبهه مقاومت قوی تر هوشیارتر و مصمم‌تر راه خود را دنبال می‌کند پیشرفت فیزیکی سایت ۱۱۳ هکتاری تفتان شهر زاهدان از مرز ۴۵ درصد فراتر رفت تقویت اقدامات نظارتی در دستور کار کارگروه ماده ۲۱ / توجه ویژه به پارامترهای اشتغال و تولید در واگذاری های جدید نهاد صلح و سازش عدالت جویان مهر تشکیل جلسه داد شکارچی بز وحشی پس از سه روز کار عملیاتی و اطلاعاتی در شهرستان فسا به دام افتاد  مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 139 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی راه یافتند مسابقات گلوله زنی سنتی شهرستان لامرد صدور بیش از ۲۳۹ هزار حواله انواع کودکشاورزی در آذربایجان غربی افزون بر هزار صیاد در منابع آب های داخلی آذربایجان غربی مشغول به کار هستند  «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» برای آخرین بار تمدید شد مرگ انسانیت و وجدان اخلاقی در جنایت غزه

1
یادداشتی به قلم پویا محسنی

روابط‌عمومی ، تسهیل گر یا پلیس رسانه ها؟

  • کد خبر : 69065
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
روابط‌عمومی ، تسهیل گر یا پلیس رسانه ها؟

گیتی آنلاین_ «پویا محسنی» در یادداشتی به عنوان «روابط‌عمومی ، تسهیل گر یا پلیس رسانه ها؟» به پایگاه خبری گیتی آنلاین آورده است؛ بنابر تعریف پدر علم ارتباطات و روابط‌عمومی دکتر معتمدنژاد ‘ارتباطات همیشه بر اراده قانع کردن ، انتظار توزیع یا تقسیم داشتن و ضرورت با هم زندگی کردن ، استوار است’. ارتباطات امروزه […]

گیتی آنلاین_ «پویا محسنی» در یادداشتی به عنوان «روابط‌عمومی ، تسهیل گر یا پلیس رسانه ها؟» به پایگاه خبری گیتی آنلاین آورده است؛

بنابر تعریف پدر علم ارتباطات و روابط‌عمومی دکتر معتمدنژاد ‘ارتباطات همیشه بر اراده قانع کردن ، انتظار توزیع یا تقسیم داشتن و ضرورت با هم زندگی کردن ، استوار است’.

ارتباطات امروزه در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و… زندگی بشر نقش بسزایی دارد و شاید بتوان گفت هیچ عرصه ای بدون ارتباطات معنا ندارد.

حکایت روابط‌عمومی و ارتباطات در ایران قصه هفتاد من کاغذ است. هنوز روابط‌عمومی ها کمترین اهمیت را در هر سازمانی دارند از نظر توجه به نیروی انسانی و اختصاص منابع مالی و شان سازمانی ، با وجود تغییراتی که شاهد آن هستیم.

حکایت روابط‌عمومی و ارتباطات در ایران قصه هفتاد من کاغذ است. هنوز روابط‌عمومی ها کمترین اهمیت را در هر سازمانی دارند از نظر توجه به نیروی انسانی و اختصاص منابع مالی و شان سازمانی ، دقیقا مثل نگاه به رسانه!

هر چند عده ای معتقد هستند کار روابط عمومی ایجاد آرامش در رسانه ها است اما نمی دانند و نمی دانیم که روابط عمومی رئیس و پلیس رسانه ها نیست که ایجاد آرامش بکند یا نکند بلکه واسطه گر و تسهیل کننده شرایط را برای رسانه هاست.

در دنیای مدرن که افراد در رسانه ها غرق شده و به اصطلاح «رسانه ای شده» اند ارتباطات در واقع مهمترین سرمایه اوست و تنوع رسانه ها و امکان انتخاب حداکثری برای مخاطب ، کسب یا از دست دادن این سرمایه به مراتب آسان تر از گذشته کرده است.

شاید در کشور کمتر و استان بیشتر روابط‌عمومی ها در رسانه ها نقشی نزدیک نود درصدی را ایفا می‌کنند و رسانه ها از گزارش و یادداشت و نقد و بررسی کم بهره یا بی بهره شده اند و این دلایل متعدد خود را دارد که شاید اقتصاد رسانه‌ و وابستگی به روابط‌عمومی ها از عمده ترین دلایل آن باشد.

وقتی یکی از منابع اصلی تامین اقتصاد رسانه‌ ها و مطبوعات به جای مخاطب و بخش خصوصی دستگاه ها می‌گردند ، روابط‌عمومی ها هم به خود اجازه می‌دهند نقش پلیس رسانه را بازی کنند و به جامعه از طریق رسانه های کنترل شده و بعضا عقیم شده این پیام را دهند که همه چیز گل و بلبل است در صورتی که مخاطب در جامعه خود همه این حرفها یا وعده ها یا شعار ها یا عملکرد ها را به قضاوت مینشیند و همین می‌شود که در حال حاضر جامعه نه تنها منبع خبر خود را جای دیگری تعیین کرده که ایجاد آرامش خود ساخته و یا ارائه ظاهری مناسب مرجعیت را از رسانه های رسمی و داخلی گرفته است و باعث رواج ریا و دروغ سیستماتیک هم شده است.

زمان بی رحم ترین قاضی است و در مورد ما و مطالب مان قضاوت عادلانه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=69065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.