گیتی آنلاین_ حجت الاسلام و المسلمین مجید فرج زاده فسائی امام جمعه شهرستان فراشبند در این خصوص گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز “ارتباطات و روابط عمومی” صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سر فصل از اخلاق، علم و هنر است.
وی ادامه داد: امروزه درک و شناخت دنیای امروز بدون دریافتن نقش ارتباطات و وسایل ارتباطی امکان پذیر نیست، بطوری که برای سوار شدن بر مسیر و جریان روندهای روز دنیا چاره ای جز آمیختن با وسایل ارتباطی نداریم.
او افزود: بدون تردید روابط عمومی به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های آحاد جامعه، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی، برعهده دارد.
خطیب نماز جمعه فراشبند تصریح کرد: اکنون که اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است بر همگان آشکار شده، نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، بهبود کیفی و کمی فعالیت ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.
به گفته وی، امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است و نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.
حجت الاسلام و المسلمین مجید فرج زاده فسائی امام جمعه شهرستان فراشبند خاطرنشان کرد: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها، ادارات و شرکت ها و دوامشان در عرصه ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی های آن ها وابسته است.
او میگوید: توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
وی در خاتمه کلام افزود: به هرحال نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی در کشور با اجرایی شدن این توجهات می تواند گام های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی در کشور بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد و در واقع می توان گفت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی می تواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول واحدهای روابط عمومی در ایران ایجاد نماید.
وی ادامه داد: بر این اساس ۲۷ اردیبهشت” روز ارتباطات و روابط عمومی” را به تمامی فعالان عرصه ی ارتباطات تبریک عرض می کنیم و این روز را فرصتی می دانیم تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم بیشتر مرور کنیم.
خبرنگار/ فاطمه شعبانی