• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

روکش بتنی، جایگزین جدید قیر برای آسفالت معابر

  • کد خبر : 47423
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
روکش بتنی، جایگزین جدید قیر برای آسفالت معابر
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از استفاده از روکش بتنی به جای قیر برای آسفالت معابر خبر داد و گفت: این گزینه بهتری است زیرا ضرری برای سرمایه ملی ندارد و قابلیت جابجایی نیز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید خلیل منبتی در نشست خبری سالروز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز با همراهی اعتبارات حساب ۱۰۰ امام راحل، واحدهای مسکونی را با کمترین قیمت ساخته و در اختیار محرومان قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در این راستا هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرهای تربت حیدریه، گلبهار، بینالود و شهرک رضویه در حال ساخت است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: طرح‌های مسکونی در دست اجرای بنیاد مسکن برای ساکنین حاشیه شهر مشهد نیز شامل ۵۲۰ واحد در منطقه پنج تن و یک مجتمع ۵۱۲ واحدی ویژه مددجویان کمیته امداد است.

 

منبتی افزود: طراحی برای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۸۰ طرح در حوزه مسکن شهری استان در دست انجام بوده و ساخت ۱۵ هزار واحد در قالب ۱۶۵ طرح نیز در این حوزه به پایان رسیده است.

 

وی با بیان اینکه قیر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای روکش آسفالت معابر با توجه به حجم بالای حفاری‌ها و نشست‌های زمین باشد، گفت: سال گذشته ۱۶۹ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت ۳۵ هزار مترمکعب از معابر روستایی استان مصرف شده است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: استفاده از روکش بتنی به جای قیر گزینه بهتری است، به طوریکه به صورت خوشه‌چینی استفاده شده و قابلیت جابجایی دارد.

 

منبتی قیر را ضرری برای سرمایه ملی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا استفاده از روکش بتنی برای آسفالت معابر حاشیه شهر زاهدان را بر عهده گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم این گزینه را در خراسان رضوی نیز عملیاتی کنیم.

 

وی گفت: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی در ۱۰ روستای استان اجرا و برای ۶ روستای دیگر تهیه شده است، طرح توسعه پایدار روستایی نیز در سه شهرستان باخرز، بجستان و خواف در دست اجرا است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون طرح هادی برای ۹۸ درصد از روستاهای خراسان رضوی تهیه شده و طرح هادی هزار و ۳۷۸ روستا از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای این استان بازنگری شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح هادی تاکنون در ۸۲۴ روستا اجرا شده و در ۳۰۴ روستا در دست اجراست، افزود: امسال بازنگری ۴۰۰ طرح هادی روستایی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات ۶ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی این استان در حوزه طرح‌های هادی روستایی در سال گذشته، گفت: تاکنون ۲۰ درصد معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است.

 

منبتی با بیان اینکه خراسان رضوی پارسال بیشترین سهمیه قیر را در بین استان‌های دیگر دریافت کرد و آن را به صورت ۱۰۰ درصد در روستاها مصرف نمود، از اختصاص قیر رایگان با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به این استان در سال جاری خبر داد.

 

وی با اشاره به وجود ۴۸۶ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای خراسان رضوی طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، اظهار داشت: ۱۶۸ هزار واحد از آنها با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن بازسازی شده‌اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد ۷۰ درصد از خانه‌های گلی در استان جمع‌آوری شده و به مسکن مقاوم در برابر زلزله نزدیک به ۶ ریشتری تبدیل شده‌اند، گفت: با اسکلت‌های پیش‌ساخته می‌توانیم سرعت ساخت خانه‌های روستایی را افزایش دهیم در عین حال قیمت این اسکلت‌ها ارزان‌تر است.

 

وی با اشاره به مصرف ۲۹ کیلوگرم فولاد برای هر مترمربع اسکلت پیش‌ساخته، افزود: اگر همین مقدار برای اسکلت معمولی استفاده شود، به ازای هر مترمربع حدود ۶۵ کیلوگرم آهن مصرف می‌شود.

 

منبتی با بیان اینکه در مجموع باید شیوه ساخت مسکن در کشور تغییر کند، گفت: درصدد هستیم بسته‌ای از ساخت مسکن روستایی تهیه و عرضه کنیم که فونداسیون و اسکلت پیش‌ساخته و برخی بخش‌های دیگر را دربرگیرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بازسازی مسکن روستایی با تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد در سال گذشته، گفت: امسال نیز بازسازی ۳۰ هزار واحد مسکونی از این محل تامین اعتبار شده که ۱۹ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

 

وی با اشاره به صدور ۲۶۴ هزار سند برای واحدهای مسکونی در روستاها و ۱۱۵ هزار و ۹۰۶ سند برای واحدها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، افزود: به ۱۱۰ هزار استعلام برای صدور پروانه ساختمانی پاسخ داده شده است.

 

منبتی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ هزار قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان خراسان رضوی واگذار شده است، گفت: در صورتی که پس از گذشت سه تا ۶ ماه از واگذاری زمین به این افراد، اقدام به ساخت واحد مسکونی و داشتن حداقل ۱۰ درصد پیشرفت اجرایی در ساخت نکنند، زمین از آنان بازپس گرفته می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سهم این استان از طرح نهضت ملی مسکن در بخش روستایی، گفت: این سهم شامل ساخت ۶۴ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۰ هزار متقاضی مسکن پرونده تشکیل شده و ۲۲ هزار متقاضی با بانک قرارداد منعقد کرده و تسهیلات را دریافت کرده‌اند، افزود: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها آغاز شده که از مرحله فونداسیون تا نازک‌کاری پیشرفت اجرایی دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47423

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.