• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
شهردار منطقه ۱۲ مشهد:

رویداد “کودک و شاهنامه”؛ گامی برای آشنایی نسل آینده با فرهنگ و ادب فارسی

  • کد خبر : 44833
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
رویداد “کودک و شاهنامه”؛ گامی برای آشنایی نسل آینده با فرهنگ و ادب فارسی
شهردار منطقه ۱۲ مشهد گفت: برای معرفی بیشتر شاهنامه و اساطیر ایران و آشنایی نسل آینده با فرهنگ و ادب فارسی، علاوه بر رویداد کودک و شاهنامه پارک موضوعی شاهنامه را در خطه فردوسی راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۱۲ مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برنامه رویداد “کودک و شاهنامه” برای آشنایی کودکان با شاهنامه و اسطوره‌های ملی ما که ریشه در زبان فارسی و خطه خراسان دارد، برگزار شده است.

وی افزود: این اولین گام شهرداری مشهد، معاونت فرهنگی و برخی دستگاه‌های ذی‌ربط است تا بتوانند ایران، زبان فارسی، پهلوانان و قهرمانان ایران را به مردم و همشهریان‌مان نشان بدهند.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد با بیان اینکه در سال آینده برنامه‌های خیلی بیشتری برای توسعه فرهنگ شاهنامه و فرهنگ فارسی‌زبانان خواهیم داشت، گفت: در گام‌های بعدی، مسابقاتی در محدوده خود شاهنامه در نظر گرفته شده و قرار است که این برنامه‌ها برای مشهد و سایر استان‌ها نیز برنامه‌ریزی شود.

خداشناس خاطرنشان کرد: در گام‌ بعدی، پارک موضوعی شاهنامه را در خطه فردوسی راه‌اندازی خواهیم کرد تا این پارک بتواند فرهنگ و ادب فارسی را در خطه شاهنامه به بهترین شکل نمایش داده شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه موضوعی و موزه در محدوده آرامگاه فردوسی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در برنامه استقبال بهار، قسمتی از آرامگاه شاهنامه مرمت شده و در بحث المان‌ها، مجسمه‌های شاهنامه‌ای که داشتیم توانستیم گام مثبتی در این راستا برداریم.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد در پایان گفت: سال آینده سال خوبی را برای شاهنامه متصور هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44833

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.