• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
طی یکسال گذشته توسط سپاه امام رضا(ع) صورت گرفت؛

۵۵۰میلیارد ریال صرف محرومیت زدایی و امنیت غذایی استان شد

  • کد خبر : 35848
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
۵۵۰میلیارد ریال صرف محرومیت زدایی و امنیت غذایی استان شد
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: در عرصه محرومیت زدایی و امنیت غذایی حدود ۵۵۰ میلیارد ریال از هفته بسیج پارسال تاکنون در خراسان رضوی هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین از خراسان رضوی، مشهد، سید هاشم غیاثی امروز در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج  که در مقر سپاه امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به شعار هفته بسیج امسال«بسیج امید ملت ایران» است، اظهار کرد: بسیج مولود امام و انقلاب است و اکنون پس از ۴۴ سال که از عمر بابرکت بسیج می گذرد، ما بیشتر هر سال به این پی می‌بریم که امام برای اهداف درازمدت، نهادهایی از جمله  بسیج را تشکیل داد.

وی کار کرد بسیج را در تمام عرصه‌های مورد نیاز انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: بسیج از انعطاف ویژه سازمانی برخوردار است و متناسب با شرایط انقلاب اسلامی آرایش می‌گیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بسیج در عرصه‌های دفاعی و نظامی محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع خارجی است، تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و … متناسب با نیاز نظام و انقلاب عمل می‌کند و در میدان‌های لازم، حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

غیاثی اضافه کرد: برای انسجام بیشتر، مجموعه فعالیت‌های بسیج در قالب ۱۱ قرارگاه پیش‌بینی شده تا همه فعالیت‌ها به تناسب موضوع ماموریت، ارزیابی و برنامه‌ریزی شود و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد:  این ۱۱ قرارگاه در قالب سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج به تایید رهبری رسیده و ابلاغ شده است، این سند کشوری است و متناسب با مقتضیات استان ماموریت‌ها انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع)  افزود: یکی از اقدامات در یک سال اخیر و در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی، سازماندهی و به‌کارگیری ۵۸۰۰ گروه جهادی در سطح استان بود. این ظرفیت بالایی است که گروه‌های جهادی بدون توقع در عرصه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت دارند.

غیاثی گفت: ایجاد هزار و۸۴۰ کارگاه و اشتغالزایی برای سه هزار و  ۷۲۴ نفر از محل اعتبارات تبصره ۱۶ به مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی به اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات در جهت محرومیت زدایی بوده است.

وی ادامه داد: بخش دوم فعالیت‌های جهادی تامین امنیت غذایی که در سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان هزینه شده و طی یک سال ۴۵۰ هزار بسته معیشتی، دو هزارو ۵۸۰  جهیزیه و … در سطح استان توزیع شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع)  به  ساخت ۱۲۹ پنل‌ خورشیدی در سال جاری  اشاره کرد و افزود: در جهت  حمایت از عرصه‌های علم و فناوری در سال جاری ۲۸ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است، همچنین در سال گذشته ۷۰ پایگاه علمی راه‌اندازی و توسعه یافته و در هر شهرستان خانه نخبگان بسیج فعالیت دارد. همچنین ۱۰ مرکز رشد و نوآوری در سطح استان فعال شد.

غیاثی با اشاره به فعالیت قرارگاه امنیتی و دفاعی در بسیج خراسان رضوی، بیان کرد: در عرصه دفاعی و امنیتی ۳۰۰ گردان امام علی(ع)، بیت المقدس، امام حسین(ع) و کوثر حضور دارند و  تامین امنیت حرم مطهر رضوی(ع) ۲۰ هزار بسیجی در ۸ شیفت و در دو گروه بانوان و آقایان برای سازماندهی شده‌اند به علاوه برای تامین امنیت محله ۱۴۵ هزار گشت محله‌محور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در سطح استان، رونمایی از سه بازی موبایلی، رونمایی از کتاب و… از دیگر اقدامات ما در حوزه فرهنگی است، به علاوه در اواخر سال گذشته ۲۵ هزار نفر از قرارگاه راهیان نور اعزام شدند و برای امسال نیز اعزام همین تعداد پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: تولید ۱۵ اثر فاخر رسانه‌ای، اجرای ۹ رویداد با برد ملی و بین‌المللی و برگزاری دو کنگره ملی شهدا  در نیشابور و سبزوار در یک سال اخیر از دیگر اقدامات ما در بسیج استان بود. در حوزه بسیج رسانه، جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز امسال برگزار می‌شود.

غیاثی به تدوین کتاب سند اولویت‌های مسائل استان را توسط اندیش‌ورزان اشاره کرد و  افزود: در این کتاب به ۶۴ مسئله اساسی استان پرداخته شده و این کتاب را برای مدیران استان رونمایی شد.

وی اضافه کرد: در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی پنج مرکز مشاوره پیش‌بینی شده است. همچنین قرارگاه کرامت را در ۱۰۰ نقطه از محل‌های آسیب‌دیده استان فعال شده است به علاوه برای زوج‌های نابارور از سوی قرارگاه جمعیت نیز هزار و ۸۱۴ مورد تسهیل‌گری و ارائه خدمات انجام گرفت به علاوه ۵۵ کلینیک مشاوره خانواده و ازدواج و طلاق نیز راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: از کتاب « خاتون قوماندان » که مزین به تقریظ رهبری  بود رو نمایی کردیم، این کتاب اکنون به چاپ ۷۵  خودش رسیده و استقبال خوبی از آن شده است.

غیاثی به ۶ هزار و  ۲۰۰ پایگاه مقاومت در گستره استان اشاره کرد و گفت:  هفت عملیات فرهنگی بزرگ را در محورهای متعدد در بیش از ۶ هزار پایگاه مقاومت برگزار می شود که  به بیش از ۳۰۰ هزار اقدام فرهنگی برگزار می شود.

وی با اشاره به  احیای ۲۰ واحد صنعتی تصریح کرد: در هفته بسیج، ۱۰ مرکز مشاوره خانواده افتتاح خواهد شد به علاوه ۸۵۰ شورای امر به معروف در استان راه اندازی خواهد شد و ۱۰ مرکز نمایش سینمایی حرفه‌ای را نیز تجهیز خواهیم کرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: همایش بزرگ نیم پلاک و ثبت خاطرات ۹۰ هزار بسیجی دوران دفاع مقدس، راه اندازی ۲ مرکز رشد و نوآوری در سبزوار و قوچان، رونمایی از ۲ محصول فناورانه، جشنواره جهادگران علم و فناوری، رزمایش ۱۲ هزار نفری اقتدار و حضور ۲ هزار نفر حلقه‌ صالحین در نماز جمعه و برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی بسیج با بیش از ۴۲ هزار شرکت‌کننده از جمله برنامه های هفته بسیج است.

غیاثی  با بیان اینکه حضور ۳۵ هزار نفری در تجمع نمایش اقتدار از دیگر برنامه‌های بسیج استان است، اضافه کرد: در جریان برگزاری این مراسم در مشهد نیز حضور ۱۲ هزار نفر پیش‌بینی شده است. همچنین برگزاری جشنواره دختران حاج قاسم نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

غیاثی با بیان اینکه در حوزه بسیج صنعت نیز برای رفع موانع تولید، در ۲۰ کانون تولیدی استان میز تخصصی پیش‌بینی شده است، افزود: به طور کلی ۴۰۰ میز خدمت در سطح استان خواهیم داشت. همچنین بسیج مداحان، شب شعر فاطمی را با حضور شاعران آیینی در کتابخانه فردوسی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=35848

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.