• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
1

ساماندهی اراضی واگذارشده نیروهای مسلح آذربایجان غربی

  • کد خبر : 55320
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۴۸
ساماندهی اراضی واگذارشده نیروهای مسلح آذربایجان غربی
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ساماندهی اراضی واگذارشده نیروهای مسلح آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، رسول عطایی از ساماندهی اراضی واگذار شده نیروهای مسلح در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: اراضی که توسط این اداره کل به نیروهای مسلح واگذار شده است، ساماندهی و تعیین و تکلیف می‌شوند تا بهره‌برداری لازم از آنها صورت گیرد

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: این اراضی به‌منظور احداث مساکن پرسنل و خانه‌های سازمانی در اختیار نیروهای مسلح بوده که تعیین و تکلیف می‌شوند.

 

وی ادامه داد: تعیین کاربری، استفاده بهینه در راستای اجرای طرح‌های مسکن و همچنین صدور سند برای این اراضی از جمله موارد مورد تاکید و قابل‌پیگیری بود که در این جلسه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های لازم برای نیروهای مسلح در اولویت بوده چرا که نیروهای مسلح سرمایه‌های این جامعه هستند، گفت: باید در ابتدا از این اراضی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

 

عطائی افزود: این اراضی برای تأمین زیرساخت‌های موردنیاز نیروهای مسلح در ایفای هر چه‌بهتر وظایف سازمانی به آنها واگذار شده و جزو اراضی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به شمار می‌رود.

 

خاطرنشان می‌شود این طرح‌ها در قالب ۷۳ قطعه در اختیار نیروهای مسلح بوده که تعیین تکلیف می‌شوند و این اراضی حدود ۵۰۰ هکتار بوده که تعیین کاربری، استفاده بهینه در راستای اجرای طرح‌های مسکن و همچنین صدور سند برای این اراضی از جمله موارد مورد تأکید و قابل‌پیگیری است.

 

در آذربایجان غربی، طرح‌های مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در حال اجرا هستند. تاکنون ۷۴۴ هکتار زمین در روستاهای این استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن استان تحویل داده شده است. این زمین‌ها به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود و هر واحد مسکونی به‌صورت ویلایی خواهد بود. همچنین، پروژه‌های نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری نیز در دست اقدام است این تلاش‌ها به‌منظور تأمین مسکن نیروهای مسلح و ایثارگران انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.